بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

  • ۰
  • ۰

قطعا در مورد خرید ویلا، یکی از اولین تصمیماتی که می گیرید این است که می خواهید ویلای شما به چه سبکی باشد. تفاوت بین ویلاهای مدرن و سنتی خیلی فراتر از شکل ظاهری آنهاست. در اینجا به برخی از ویژگی های اصلی این دو سبک محبوب می‌پردازیم:
مردم اغلب از اصطلاحات "سبک کلاسیک" و "سبک مدرن" به عنوان مترادف قدیمی و جدید استفاده نمی‌کنند؛ معماری مدرن و سنتی چیزی جدا از قدمت بناست. در حقیقت، برخی از خانه‌های مدرن تقریباً صد سال قدمت دارند و بسیاری از خانه‌های نوساز سبک کلاسیک دارند.

اصطلاح "سبک کلاسیک" برای طیف وسیعی از سبکهای خانه سازی استفاده میشود که هر کدام دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود هستند. به طور کلی، هرگونه تأثیرگذاری در منازل از سبک های تاریخی، مانند معماری ویکتوریایی، استعماری، صنعتگر یا نئوکلاسیک میتواند در گروه یک ویلای کلاسیک قرار گیرد.
اگرچه منشأ این سبکها متفاوت است، اما ویلاهای سنتی چندین ویژگی مشترک دارند. این ویژگیها شامل ایوانهای بزرگ و باز،دار و سقف بلند و نوک تیز با یک یا چند شیروانی است. آنها از مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر، چوب، گچ و سنگ استفاده می‌کنند.
از طرف دیگر، معماری مدرن آن شکوفایی کلاسیک را به نفع یک طرح ساده و تمیز رد می کند. در جاهایی که ویلاهای سنتی با جزییات ظریف آراسته شده‌اند، ویلاهای مدرن ریزه‌کاریها را دور می‌کنند تا ساختار اصلی بتواند صحبت کند. بسیاری از ویلاهای مدرن دارای سقف تخت یا کمی شیبدار، خطوط مستقیم و نمای بیرونی تمیز با بافت کم و بدون بافت هستند. در ساخت و ساز ویلای مدرن از مصالح ساختمانی پیشرفته تر مانند فولاد و بتن استفاده می‌شود.
ویلاهای کلاسیک اصیل عمدتا در مراکز شهرها و محله‌های باسابقه یافت می‌شوند. با این حال، بسیاری از ویلاهای نوساز به منظور تقلید از ساخت و سازهای سنتی طراحی شده اند. اگرچه این ویلاها سنتی به نظر می رسند، اما اغلب از مواد مدرن و حساسیت ‌های طراحی داخلی استفاده می ‌کنند.
در حالی که ردپای ویلاهای سنتی بیشتر از ویلاهای مدرن است، اما فضا به جای چند اتاق بزرگ، به چند اتاق کوچک و یک منظوره تقسیم میشود. از این گذشته، ویلاهای سنتی در زمینهایی بنا شده‌اند که از متراژ بالایی برخوردار بوده‌اند.

مطابق با طراحی مینیمالیستی، نقشه‌های طبقه مدرن با استفاده از اتاقهای چند منظوره و فضاهای باز، برای استفاده بیشتر از فضا بهینه شده‌اند. بسیاری از سازندگان طراحی مفهومی باز را برای ویلاهای جدید قرض میگیرند، از جمله بسیاری از ویلاهایی که از نمای بیرون، سنتی به نظر می‌رسند.
امروزه در ویلاهای مدرن استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورگیرهایی برای نور طبیعی فراوان در آن دیده می‌ شود.
برای مقایسه، ویلاهای سنتی معمولاً دارای پنجره‌های کوچکتر، با قرینه قرار گرفته، از شکل و اندازه مشابه هستند. در نتیجه، آنها به نور مصنوعی بیشتری احتیاج دارند. با این حال، خانه های سنتی معمولاً با جزئیات جذاب مانند شیشه های رنگی و منبت کاری، و نورپردازی داخلی آنتیک، کمبود نور طبیعی را جبران می‌کنند.
 

تفاوت‌های طراحی ویلای مدرن و کلاسیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی