بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

  • ۰
  • ۰

مواد موجود اشکال عمده را دیکته می کرد. از دوران باستان، ایرانیان گل‌های اولیه را تا حد ممکن محکم فشرده می‌کردند و اجازه می‌دادند تا خاک‌های پلاستیکی سنگین، ملات گچ مقاوم، آجرها، سنگ‌ها و غیره را خشک کنند.

معماری ایرانی پیشینه ای طولانی و پیچیده دارد. سلسله‌ های ایلامی، هخامنشی، هلنیستی و سایر سلسله‌های پیش از اسلام، گواهی ‌های سنگی برجسته‌ای از عظمت خود به جا گذاشتند، مانند چغازنبیل و تخت جمشید - که هر دو در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند.

معماری ایرانی متعلق به بیش از 6000 سال پیش است. معماری ایرانی علاوه بر تنوع فرهنگ ایرانی، مرزهای جغرافیایی را نیز درنوردیده است. به همین دلیل است که در سایر نقاط جهان، در گستره وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین، آثاری بر اساس اصول معماری ایرانی دیده‌ایم.

از دوره اسلامی دستاوردهای معماری سلسله های سلجوقی، ایلخانی و صفویه قابل توجه است. در آن زمان شهرهای ایران مانند نیشابور، اصفهان و شیراز در زمره شهرهای بزرگ جهان اسلام قرار گرفتند و مساجد، مدارس، زیارتگاه‌ها و کاخ‌های فراوان آن‌ها یک سنت معماری را شکل دادند که مشخصاً ایرانی در محیط بزرگ‌تر اسلامی بود.

معماری ایرانی با وجود همه تغییرات موقتی ناشی از درگیری های داخلی و تهاجمات خارجی، سبک منحصر به فرد خود را به عنوان نماد مهم ایرانگردی حفظ کرده است.

بر اساس کاوش های باستان شناسی، هنر معماری ایرانی از هزاران سال پیش وجود داشته است. این هنر همواره در طول تاریخ در مورد مسائل مختلف تکامل یافته و تحولات مذهبی و جنگ های تاریخی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر هنر معماری ایرانی بوده است.

تاریخچه معماری ایرانی  از گذشته تا کنون 1
تاریخچه معماری ایرانی از گذشته تا کنون 1

 

معماری ایرانی، نماد بزرگ هنر ایرانی

معماری ایرانی دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که از آن جمله می توان به محاسبات بسیار دقیق، فرم صحیح پوشش، طراحی های خاص و مناسب، رعایت مسائل فنی و علمی در ساخت سازه ها، بالکن های مرتفع، ستون های بلند و ... اشاره کرد.

جدای از این ویژگی ها، بخش و شخصیت اصلی که باید به آن توجه کنیم، در معماری ایرانی منطق ریاضی و عرفانی آن است. درون‌نگری و گرایش معماران ایرانی به حیاط‌ ها، باغ‌ها، هشتی‌ها، ایوان‌ها و آلاچیق‌هایی که دور سراها را احاطه کرده‌اند، از دیرباز بخشی از منطق ایرانیان بوده است.

معماری ایرانی در طول تاریخ

به عنوان مثال، قبل از ساخت تخت جمشید، صدها ایوان و حجره در سراسر جهان متمدن آن زمان ساخته شده بود، اما برای اولین بار در تخت جمشید می بینیم که ستونها تا حد امکان از هم فاصله دارند، البته در برخی معابد باستانی در خارج از ایران، مثلاً در مصر، فاصله بین دو ستون از قطر آنها کمتر است و بیشتر نیست.

سبک معماری ایرانی

سبکهای معماری ایرانی بسیار گسترده است و صاحب سبک جهانی است. ویژگی های دیگر سبکهای معماری ایرانی در مقایسه با سایر نقاط جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ویژگی‌های برجسته سبک‌ های معماری ایرانی مانند ایوان‌های بلند، طراحی زیبا، ستون‌های بلند، محاسبات صحیح و ... باعث شکوه معماری ایرانی در جهان شده و همگان را به تور ایرانگردی خود برای بازدید از این جاذبه‌ ها واداشته است.

-------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی