بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

  • ۰
  • ۰


مسجد وکیل، شیراز

مسجد وکیل در ضلع غربی ورودی بازار وکیل واقع شده است. این مسجد که در زمان سلسله زند بین سال های 1751 تا 1773 ساخته شده است دارای مساحت 8660 متر مربع است. این مسجد برای استفاده عمومی ساخته شد و در طول تاریخ در اختیار علاقه مندان دیدن اسلام قرار گرفت.

برخلاف اکثر مساجد ایران که دارای چهار ایوان هستند، این مسجد تنها دو ایوان دارد که در ضلع شمالی و جنوبی صحن بزرگ واقع شده است. دکوراسیون ایوان ها کاشی های چند رنگ معمولی هستند که به کاشی های هفت رنگ معروف می باشند و هنر و معماری سلسله زند در قرن 18 را به نمایش می گذارند. مساحت شبستان (نمازخانه) این سازه تقریباً 2700 متر مربع بوده و 48 ستون یکپارچه به شکل مارپیچ تراشیده شده است که هر کدام دارای یک برگ از برگ های آکانتوس می باشد.

مسجد نصیرالملک، شیراز

وقتی از مسجد های ایرانی صحبت می کنیم، حتما اسم مسجد نصیرالملک روی زبانمان جاری می شود. این مسجد به دلیل کاشی های صورتی رنگی که برای زیبا سازی طراحی داخلی آن به کار رفته، مسجد صورتی نامیده می شود.
هنگامی که به نمای خارجی مسجد نگاه می کنید، تصور می کنید که با یک مسجد بسیار ساده سر و کار دارید اما این تصور کاملا اشتباه می باشد. چرا که این مکان مقدس یکی از شاهکار های معماری ایرانی می باشد که به دلیل داشتن رنگ و نور جالب مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد.
این مسجد قاجاری حاصل تلاش های دوازده ساله ای می باشد که از اواخر دهه ۱۸۰۰ آغاز گشته بود. این مسجد به دستور میرزا حسنعلی نصیر الملک با طراحی خاص محمد حسن معمار ساخته شده است. جالب است بدانید فرایند مراقبت و مرمت کاری این سازه تا به امروز نیز ادامه دارد.


خانقاه و حرم شیخ صفی الدین، اردبیل

در سال 2010 میلادی خانقاه شیخ صفی الدین به عنوان یکی از زیبا ترین و معروف ترین مساجد ایرانی توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شد. این بنا که بین قرن های 16 و 18 میلادی ساخته شده است، تلفیقی از بنا های سنتی صوفیانه و ایرانی و همچنین نشان دهنده هفت مرحله و هشت نگرش عرفان صوفیانه در معماری است. آرامگاه شیخ صفی به صورت هشت ضلعی ساخته شده و گنبد معروف آن در بالای مقبره قرار دارد.
مدرسه آقا بزرگ کاشان

این مسجد به همراه یک مدرسه به همین نام در اواخر قرن 18 میلادی توسط استاد معمار استاد حاج صبانعلی ساخته شد. این سازه آجری با طاق های مجاور، مناره های کاشی کاری شده و گنبد متواضع نشان دهنده سازه های معمول اسلامی است. زیبایی این مسجد آجری متواضع با چوب پیچیده، آینه کاری، گچ بری و کاشی های هندسی افزایش یافته است.
این مسجد به دلیل طراحی متقارن خود که از دو ایوان بزرگ یکی در جلوی محراب و دیگری در ورودی تشکیل شده است، نسبت به سایر مساجد ایرانی متمایز است.

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

مساجد بی همتای ایرانی که هرکسی باید از آن مطلع باشد

  • ۰۰/۱۰/۲۹
  • بخشی آفیشیال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی