بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

  • ۰
  • ۰


مبلمان‌های این سبک غالبا بزرگ بودند و طرح میزها محدب بود. با اینحال در مقایسه با باروک می‌بینیم که روکوکو مبلمان ظریف‌تری دارد و پایه‌ها در آن باریک است با انحناهای نرم.
در مبلمان این دوره از خاتم‌کاری با الگوهایی بسیار پر جزئیات بهره برده شده‌است و تزئینات غالبا از جنس نقره، برنز، مفرغ و گاها طلا هستند. جالب است بدانید که تاج کمدها در طراحی داخلی باروک، سنگ مرمر رنگی است! در این دوران از رومبلی استفاده شده‌است و بالشتک‌های نشیمن توسط فریم‌هایی چوبی پشتیبانی می‌شدند که شکلی خمیده داشتند. اطراف این بالشتک‌ها با مهره‌های تزئینی یا نخ‌های ابریشمی دوخته شده‌بود.

از طرفی، قاب نقاشی‌ها گاه آنقدر پر از زرق و برق است که جلوه نقاشی را می‌گیرد، در آثار به جای مانده، قاب‌هایی می‌بینیم که طلاکاری، خاتم‌کاری و حکاکی شده‌اند و از ویژگی‌های بارز طراحی داخلی باروک محسوب می‌شود. در این دوران به فرم‌های صدفی، حلزونی و اشکال حلقه‌ای علاقه بسیاری داشتند.
مبلمان عصر باروک، تفاوت چندانی با رنسانس ندارد، ولی تزئینات و جزئیات بسیار زیاد این مبلمان‌ها که در مواردی بسیار متظاهرانه بودند، این مبلمان را بیشتر مناسب قصرها کرده‌بود و برای بررسی این مبلمان به نسبت شاهانه، باید به سراغ مبلمان قصرها برویم و آن را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهیم.
در این دوره اشکال محدب در مبلمان و طراحی داخلی نمود بیشتری دارند و به همین دلیل پایه مبل‌ها غالبا با دستگاه‌های تراش آبی ساخته شده‌اند تا در ایجاد شکل گرد پیش رفته‌باشند. علاوه بر این باید بگوییم که حکاکی نیز بخشی جالب توجه از طراحی داخلی است، حکاکی اشکال گیاهی، پیکره‌ها، تصاویر تمثیلی و ... در کنار ستون‌های تزئینی و ستون‌ها، استفاده می‌شدند و موفق هم عمل کرده‌بودند.
تزئینات در طراحی داخلی
تکنیک روکش کردن در دوران باروک رو به گسترش نهاد و استفاده گسترده‌ای داشت. همین موضوع باعث شد الگوهای چوبی در رنگ‌ها و طرح‌هایی گوناگون ایجاد شوند، این تزئینات غالبا با خاتم‌کاری و یا طرح‌هایی نامتداول و عجیب غریب در طراحی داخلی همراه بودند.
جالب است بدانید که در معماری باروک در شمال اروپا عاج و یا لاک لاک‌پشت را نیز در جزئیات طراحی داخلی می‌توانیم ببینیم! با اینحال تکنیک‌های دیگری نیز استفاده می‌شد که مصالح به کار رفته دلیل ارزش آن‌ها نیست، بلکه ارزشمند بودنشان به دلیل مهارت بسیار بالای استادکاران آن است، تکنیک‌هایی از قبیل مرمرکاری، سنگ‌زنی، طلاکاری و نقاشی.

در باروک استفاده از ساعت را نیز در طراحی داخلی به عنوان مبلمانی ارزشمند می‌بینیم. البته ساخت ساعت به دوران قرون وسطی بر می‌گردد، ولی در آن دوران ساعت‌ها بسیار بزرگ و پر هزینه ساخته می‌شدند و بالای برج کلیسا یا تالار شهرداری قرار می‌گرفتند. با اینحال در باروک ساعت‌ها کوچکتر شده و هزینه ساختشان کمتر بود ولی همچنان نماد رفاه بودند و در مکان‌های لوکس استفاده می‌شدند. ساعت‌ها قابی تزئینی داشتند و بر پایه‌ای سوار بودند که به آن‌ها حالتی تندیس‌وار می‌داد.

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

  • ۰۰/۱۱/۰۴
  • بخشی آفیشیال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی