بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

  • ۰
  • ۰

خانه آبشار از  بی نظیرترین خلق های فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت، یک معمار آمریکایی است که به طبیعت علاقه زیادی دارد و بیشتر به خاطر آثار بی‌نظیرش، به خصوص "خانه آبشار"، شناخته می‌شود. او معتقد است که هر بنا از جانب روح معمار و درک او از هماهنگی و تناسب خودش کیفیتی دارد. در تمام آثار او، علاقه‌ای به زمینه‌گرایی و ادغام صحیح محیط طبیعی و محیط ساختمانی قابل مشاهده است، به خصوص در خانه آبشار. در ادامه، ما به بررسی این ساختمان ارزشمند خواهیم پرداخت. اما قبل از آن، بیایید کمی بیشتر درباره رایت بدانیم.

فرانک لوید رایت اصالتاً اهل ولز در انگلستان بود و پس از اتمام تحصیلات در رشته مهندسی راه و ساختمان، به شیکاگو رفت. حتی با کار در کنار افراد بزرگی مانند "سالیوان و ادلر"، موفقیت او تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. سالیوان یکی از بزرگترین پیشگامان معماری مدرن است که تأثیر قابل توجهی در رشد حرفه‌ای رایت داشت. در آن زمان، مکتب شیکاگو در حوزه معماری بسیار فعال بود و رایت از طریق استادان خود، به خوبی با اصول این مکتب آشنا شد.

احتمالاً داستان مشهور زلزله توکیو و هتل رایت را شنیده‌اید. در آن حادثه، تمامی ساختمان‌ها ویران شدند، اما هتل رایت به طرز عجیبی سالم ماند و پا برجا بود!

رایت باور قوی‌ای در برقراری توازن و هماهنگی بین انسان و طبیعت داشت و سعی می‌کرد این ایده را از طریق معماری به ارمغان بیاورد. او به عنوان پیشگام و خالق "معماری ارگانیک" شناخته می‌شود. نظرات رایت درباره شکل‌گیری این باور به دوران کودکی‌اش برمی‌گردد، زمانی که در مزرعه پدرش به یک ارتباط عمیق با طبیعت دست یافته بود. رایت اعتقاد داشت که این دیدگاه از آن دوران برآمده است.

بعضی از آثار معروف فرانک لوید رایت عبارتند از: "خانه آبشار"، "موزه گوگنهایم نیویورک"، "هتل ایمپریال توکیو"، "خانه روبی"، "معبد یونیتی در ایلینوی"، "مرکز مردمی شهرستان مارین"، "تلییزن وست"، "مرکز بخش شهری مارین"، "شهر برود آکر"، "برج پرایس"، "کلیسای عیدبشارت"، "هتل امپریال"، "خانه انیس"، "تالیسین غربی"، "برج یک مایلی"، "خانه هالی کاک".

فرانک لوید رایت با اعتقادی می‌گوید که برای ارزیابی یک معمار، کافی است به پلان زمینی او نگاه کنیم. از این طریق می‌توان فهمید که آیا او یک استاد است یا خیر. اگر تمام نماهای ساختمان‌ها از بین می‌رفتند و تنها پلان‌های زمینی باقی می‌ماندند، می‌توان هر ساختمانی را از نو ساخت. زیرا قبل از آنکه پلان شکل بگیرد، ایده و خلقت در ذهن خلاق طراح وجود دارد. اما پلان فقط یک رویای ثبت‌شده در بیداری است، یک رویا که در آن ساختمان مورد نظر در محل مقرر خود برافراشته شده است. بله، یک رویا. اما رویایی دقیق و عملی که باید توسط افرادی که ذهنیت دقیق و علمی مشابه دارند، تفسیر شود.

بدانید که رایت، به عقیده بسیاری از مردم، یکی از تأثیرگذارترین و بزرگترین معماران قرن بیستم است. تعداد زیادی مقاله و کتاب از وی منتشر شده است، که حکایت از دانش و آگاهی وی در زمینه معماری می‌کند. او همچنین در کارنامه‌اش حدود ۸۰۰ ساختمان را ثبت کرده است.

اگر به نوشته‌های رایت توجه کنید، که برخی از آن‌ها در مجله آبادی ترجمه و منتشر شده‌اند، به راحتی متوجه نگاه وی به طبیعت خواهید شد. رایت با اعتقاد به ضرورت شناخت زبان مصالح، بیان می‌کند که هر ماده‌ای با زبان خاص خود در ساختمان صحبت می‌کند. بیشترین آشنایی رایت با طراحی خانه به دوران همکاری او با سالیوان برمی‌گردد، و رد پای معماران ساحل شرقی در آثار رایت به وضوح دیده می‌شود؛ اشخاصی مانند پرایس و مک‌کین و ریچارد سن.

  • ۰۲/۰۳/۲۱
  • بخشی آفیشیال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی