بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

۴۹ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آشپزخانه سبک انتقالی

در خانه‌های امروزی آشپزخانه یکی از مهمترین نقاط موجود در منزل است، زیرا در حال حاضر دیگر مانند گذشته آشپزخانه‌ها مانند یک اتاق نیستند که تنها افرادی که از درب آن وارد می‌شوند بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و معمولاً از هر نقطه از خانه می‌توان آن را مشاهده کرد؛ به همین علت باید در زیبایی و تناسب وسایل و دکوراسیون آشپزخانه با کل محیط منزل بسیار کوشا باشیم تا بتوانیم یک محیط بسیار زیبا و دل انگیز را در خانه ایجاد کنیم.

برای اینکه بتوانید یک آشپزخانه مطابق با سبک انتقالی داشته باشید باید بتوانید به خوبی وسایل و طرح های نوین و مدرن را با سنتی ترکیب کرده و نمایی سازگار را به وجود آورید.

برای ایجاد یک آشپزخانه انتقالی، به عنوان مثال می‌توانید بر روی جزیره آشپزخانه از گلدانهایی باطرحهای سنتی استفاده کنید، اما باید حواستان به مسیر نور نیز باشد، که گلها بتوانند با شادابی به زندگیشان ادامه دهند و یا همچنین میتوانید از لامپها و آویزها با تزیینات دست ساز استفاده کنید البته کابینتها را نیز باید در نظر بگیرید، اگر طراحی کابینتهای شما به سبک مدرن نزدیک تر است، باید بتوانید برای مثال آنها را با دسته‌های سنتی به سبک ترانزیشنال نزدیک کنید.

دکوراسیون داخلی ویلا به  سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال 2
دکوراسیون داخلی ویلا به سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال 2

 

سبک انتقالی در پذیرایی

معمولا پذیرایی یکی از مهمترین قسمتهای هر خانه‌ای است، چرا که مهمانها به این قسمت از خانه دعوت می‌شوند و همچنین افراد خانواده نیز در زمانهایی که تمایل به دورهمی دارند در پذیرایی ساکن میشوند؛ به همین علت حساسیتهای ویژه خود را دارد و باید در استفاده از وسایل مختلف در آن بسیار دقت کرد.

برای طراحی پذیرایی به سبک انتقالی باید بتوانید یک تعادل نسبی را در استفاده از وسایل مدرن و سنتی حفظ کنید، برای مثال اگر از مبلمان چوبی با طرحهای سنتی استفاده می کنید، بهتر است از یک فرش مدرن استفاده کرده و یا اگر از یک میز غذاخوری مدرن استفاده می‌کنید، بهتر است از پرده‌های سنتی برای پنجره اطراف آن استفاده کنید؛ درواقع این گونه میتوانید تعادل و توازن را در پذیراییتان حس کنید و فضای خانه‌تان را به یک محیط ترانزیشنال نزدیکتر کنید.

سرویس بهداشتی درسبک انتقالی

سرویس بهداشتی نیز یکی از مناطق کم کاربرد هر خانه‌ای است، که وسایل مختلفی که در آن قرار میگیرد باعث میشود به یکی از سبکهای دکوراسیون داخلی شباهت بیشتری پیدا کند و حال که شما تصمیم گرفته‌اید مطابق با سبک انتقالی پیش بروید، بهتر است حواستان همچنان به تعادلی که باید در لوازم سنتی و مدرن حفظ شود باشد، پس اگر از کاشیها و سرامیک های مدرن استفاده می‌کنید، بهتر است از سبدها و باکس هایی باطرح های سنتی، کنفی و... استفاده کنید، تا بتوانید محیط را هرچه بیشتر به سبک انتقالی نزدیکتر کنید.

اتاق خوابها و سبک انتقالی

معمولا اتاق خوابها به یک شخص تعلق ندارند و ممکن است تعداد افراد زیادی در یک خانه زندگی کنند، که هرکدام مطابق با سلیقه خودشان اتاقهایشان را طراحی کنند؛ به همین علت ما تنها در رابطه با اتاقهایی که قرار است مطابق با سبک انتقالی طراحی شوند، صحبت می‌کنیم. از مهمترین وسایلی که در هر اتاق قرار میگیرد تختخواب و کمدها، میز و فرش است، که برای این که بتوانید تناسب خوبی میان اینها ایجاد کنید، بهتر است اگر از تختخواب چوبی با منبت کاری های خاص و از قالیچه‌های مدرن استفاده کنید تا تناسب و تعادل میان وسایل مدرن و سنتی حفظ شود.

--------------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

استفاده از گل و به ویژه گل طبیعی در خانه مزیت­ های بی­شماری دارد، علاوه بر این که باعث زیبایی و شادابی خانه می­شود، مانند یک فیلتر هوا عمل می­کند، هوای خانه را تصفیه و استرس و سر و صدا را کاهش می­دهد و از عملکرد گرد و غبار جلوگیری کرده و بوی مطبوع و دلپذیری را در فضای منزل می پراکند و به انسان انرژی سالمی تلقین می­کند و همچنین گل­ها می­توانند تابش الکترو مغناطیسی را جذب کنند و باعث از بین رفتن انرژی منفی ­شوند.

گل­ها بر روحیه و خلق و خوی اعضای خانواده­ تاثیرگذار هستند و باعث کاهش افسردگی و استرس می­شوند و برای این که، این سبزینه های دوست داشتنی تاثیرات مثبتی که گفتیم را در خانه داشته باشند باید به طور مداوم از آن مراقبت کنیم و آن را در معرض نور خورشید قرار دهیم و دقت کنیم که چه گل­هایی برای کدام قسمت خانه مناسب هستند؛ به عنوان مثال همه­ی گل­ ها برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب یا ... مناسب نیستند و باید در انتخاب آن دقت لازم به کار گرفته شود.

در انتخاب گل ­های تزئینی باید دقت کنیم که که ماهیت گل زینتی با محیط خانه هماهنگ باشد؛ در واقع هنگامی که می‌خواهیم در چیدمان اتاق از گل­ استفاده کنیم باید دقت داشته باشیم که بین مساحت اتاق و اندازه گیاهان تناسب وجود داشته باشد چرا که انتخاب یک گل بزرگ در اتاق کوچک باعث می­شود که گل از اندازه ­ واقعی کوچک­تر به نظر برسد، مثلا در مورد اتاق جادار می­توان از یک درخت بزرگ منفرد استفاده نمود و یا یک باغ داخلی ایجاد کرد، باید دقت کنیم که همیشه گل­ها را فقط در گوشه­ خانه قرار ندهیم و برای تنوع می­توان آن­ها را پشت مبل و کنار میز تلویزیون جای داد.

اگر تعداد مبلمان اتاق خیلی زیاد بود می­توان از بوته یا گیاهان کوچک­تر استفاده کرد، از همین گل­ ها زیبای کوچک در قسمت پنجره یا سینک شست و شوی آشپزخانه که در آن نور قوی و آب دائمی در دسترس است، می توان قرار داد.

برخی گل­ها مخصوص تزئین آشپزخانه هستند که می­توان آن­ها را روی جزیره، قفسه­ها و کابینت­های گوشه­ای قرار داد، برای فضای آشپزخانه بیشتر توصیه می­شود از گیاهانی مثل نعنا و ریحان استفاده شود زیرا این گیاهان معطر علاوه بر اینکه عمر طولانی دارند و خوراکی نیز می باشند، دارای خاصیت ضدباکتریایی هستند که برای ضدعفونی محیط آشپزخانه بسیار مناسبند.

استفاده از گل در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
استفاده از گل در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

 

گل، عنصر بی­بدیل در طراحی خانه

گل یکی از عناصری است که با استفاده از آن می­شود فضای خانه را دائما به شکلی ظریف و زیبا تزئین کرد، ما برای کمک بیشتر به شما در تزئین خانه ­تان تصمیم داریم چند ایده­ جالب و جذاب ارائه دهیم.

1. شما می­توانید گل برگ­ه ای گل رز را برای ماندگاری طولانی مدت در یک لیوان آب و موم قرار دهید، البته این موضوع بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که می­خواهید یک فضای عاشقانه ایجاد کنید.

2. علاوه بر این توصیه می­شود که گلدان ­ها گل طبیعی در اتاق خواب قرار داده شود، همچنین می‌توان گل­ها را بر روی دیوارهای اتاق خواب یا اتاق غذا خوری یا اتاق نشیمن خود آویزان کرد.

3. از گل برگ­های طبیعی می­توان یک تابلوی نقاشی زیبا برای تزئین اتاق خواب استفاده کرد.

----------------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

امروزه یک پنت هاوس لزوماً در طبقه آخر نیست.

پنت هاوس امروزه دیگر تنها یک آپارتمان طبقه آخر یک ساختمان مسکونی نیست.امروزه کارشناسان مسکن آپارتمان هایی را پنت هاوس می‌نامند که دارای ویژگی های خاص مورد نیاز از جمله مساخت بیشتر، چیدمان منحصر به فرد، فضای زیاد، امکانات لوکس اضافی، سقف بلند و چشم اندازهای خارق العاده هستند، حتی اگر در طبقه آخر نباشند.

به طور سنتی، پنت هاوس به عنوان آپارتمان طبقه بالای یک ساختمان مسکونی شناخته میشود. با این حال، امروزه چندین ویژگی شگفت‌انگیز وجود دارد که می‌تواند باعث شود مشاوران املاک یک آپارتمان را پنت‌هاوس بنامند، حتی اگر در طبقه آخر نباشد.

اصطلاح پنت هاوس کمی از مفهوم سنتی آپارتمان در طبقه بالا، که همان پنت هاوس است، به یک اصطلاح بازاریابی به طور کلی تغییر یافته است تا به دستیابی به ارقام فروش بالاتر و تمایز نسبت به سایر واحدها کمک کند.

برای مثال، اگر واحدی دارای متراژ مربع بیشتری نسبت به واحد طبقه بالا، چیدمان منحصر به فرد یا امکانات رفاهی لوکسی باشد که در واحدهای دیگر یافت نمی‌شود، اگر به سمت بالای ساختمان باشد، احتمال زیادی وجود دارد که به آن پنت هاوس گفته شود که حتی جذابتر از پنت هاوس واقعی هستند.

برخلاف تصور عمومی، گاهی اوقات پنت هاوس بالا بهترین پنت هاوس در ساختمان نیست. بسته به ویژگی، ممکن است مواردی در ساختمان وجود داشته باشد که دارای تراس های بزرگتر یا منظره بدون مانع باشند.

هفت ویژگی وجود دارد که میتواند افراد را وادار کند که یک آپارتمان را پنت هاوس بنامند، حتی اگر در طبقه آخر نباشد.

7 ویژگی شگفت انگیز که میتواند یک آپارتمان را به یک پنت هاوس تبدیل کند، حتی اگر در طبقه آخر نباشد!
7 ویژگی شگفت انگیز که میتواند یک آپارتمان را به یک پنت هاوس تبدیل کند، حتی اگر در طبقه آخر نباشد!

 

1.طبقاتی که دارای تراس های بزرگ رو به فضای باز هستند

اگر ساختمانی دارید که شکل کیک عروسی دارد! پنت هاوس زیادی در آنجا خواهید داشت!!!

2. طرح بندی منحصر به فرد از سایر واحدهای ساختمان

در 432 Park Avenue، بلندترین ساختمان مسکونی شهر نیویورک، طبقه 91 تا 96 همه به عنوان پنت هاوس نامیده میشوند زیرا دارای چیدمان متفاوتی نسبت به بقیه ساختمان هستند.

3. مساحت بیشتری نسبت به پنت هاوس طبقه بالا

واحدهایی که دارای مساحت بیشتری هستند. چیدمان متفاوت و همچنین فضای زیاد و دسترسی مستقیم به آسانسور دارند.

4. امکانات لوکس در واحدهای دیگر یافت نمی‌شود

امروزه یک پنت هاوس حتی میتواند در طبقه همکف باشد، اگر دارای امکانات رفاهی باشد که در دیگر واحدهای ساختمان یافت نمی‌شود، بالکن بزرگتر، پنجرههای بزرگ، نمای خیره کننده، پلان بزرگتر و ورودی خصوصی.

5. فضای بیرونی وسیع

فضای بیرون از امکانات رفاهی مطلوب در هر طبقه از ساختمان است. آپارتمان هایی که یک یا دو طبقه زیر واحد طبقه آخر قرار دارند، در صورت داشتن تراس، پنت هاوس محسوب میشوند.

6. مناطق نشیمن وسیع با پنجره‌های بزرگ

اتاقهای بزرگ و بسیار طولانی و اتاقهای نشیمن با پنجرههای بزرگ یکی دیگر از ویژگی های مطلوب است که معمولاً در پنت هاوس پیدا می‌کنید.

7. چشم اندازهای خارق العاده

واحدهای پنت هاوس در طبقه 84 در 15 هادسون یاردز، برج مسکونی لوکس 88 طبقه که به تازگی پذیرای ساکنان است، شروع میشود. پنت هاوس 84D فضای بیرونی ندارد و چهار طبقه زیر آپارتمان طبقه آخر است. اما طبق فهرست StreetEasy، این واحد با پنجره‌های سراسری در اتاق بزرگ گوشه‌اش، منظره‌های تماشایی از میدان عمومی و باغ‌ها و خط افق منهتن را ارائه می‌دهد.

------------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

دیوار در دکوراسیون یونان باستان

بزرگتر به نظر رسیدن فضا در یونان باستان بسیار اهمیت دارد و در تمامی قسمتهای خانه سعی میشود طراحی به گونه ای انجام شود، که باعث به وجود آمدن فضایی دلبازتر شود، یکی از کارهایی که در این رابطه انجام می‌شود، این است که در دیوارهایی که به سبک یونانی ساخته شده اند، طاقچه‌هایی ایجاد میشود که در بزرگتر نمودن فضا تأثیر مثبتی دارد و همچنین بر روی دیوارها، معمولاً از گچ بری های خاصی استفاده میشود و به ندرت از کاشی ها و رنگ های خاصی نیز در ساخت دیوار استفاده می‌کنند.

رنگ در دکوراسیون یونان باستان

در سبک یونانی سعی میشود، که بیشتر از رنگ های طبیعی مانند رنگ های لیمویی، آبی، سفید، زرد و... استفاده شود.

رنگ های روشن می‌توانند تاثیر بسزایی در روشنتر و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی منزل شما داشته باشند، پس بهتر است شما نیز از این قاعده پیروی کنید.

کف در دکوراسیون به سبک یونان باستان

هر خانه معمولاً از سقف، دیوار و کف تشکیل شده است؛ بنابراین طرح ها و نقش ها و همچنین موادی که در آنها به کار میرود میتواند ظاهر یک خانه را به طور کامل شکل دهند.

در دکوراسیون یونانی، معمولاً برای پوشش کف از فرش استفاده نمی‌کنند و ترجیح بر استفاده از کاشی و سرامیک های خاصی است که در تناسب با دیوارها باشند، البته میتوان از تلفیق چندین نوع کفپوش نیز استفاده کرد، اما به شرطی که تناسب آنها به هم نریزد.

نحوه طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک یونان باستان 2
نحوه طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک یونان باستان 2

 

لوازم جانبی در دکوراسیون یونان باستان

در این نوع دکوراسیون بیشتر از مجسمه‌های باستانی، گلدان های سفالی، ظرف های سرامیکی و غیره به عنوان تزیینات جانبی اتاق استفاده میشود، پس بهتر است شما نیز، اگر تمایل به داشتن چنین دکوراسیونی دارید، حتماً سری به مغازه‌هایی که اینگونه لوازم را به فروش میرسانند، بزنید تا بتوانید لوازم مورد نیازتان را از آنها تهیه کنید.

دکوراسیون یونان باستان مناسب چه افرادی است؟

دکوراسیون به سبک یونان باستان شرایط خاصی دارد و هر کسی به سمت آنها گرایش پیدا نمی‌کند، برای مثال ممکن است شخصی خانه خود را خریداری کرده باشد و پس از آن اقدام به طراحی داخلی آن کند و مثلا اگر سقف این خانه کوتاه باشد، در اکثر موارد نمیتوان در آن تغییر محسوسی ایجاد کرد.

در خانه‌های استیجاری نیز معمولاً نمی شود تغییراتی در دیوارها، سقف و کف ایجاد کرد؛ بنابراین نوع دکوراسیون در بسیاری از موارد محدودیت هایی دارد و در واقع اگر شما در خانه‌های غیر آپارتمانی زندگی می‌کنید، می‌توانید از این نوع تزیین و دکوراسیون بهره مند شوید، چرا که استاندارد بسیاری از خانه‌های آپارتمانی سقف هایی با طول ۲ تا ۳ متر است، که این ارتفاع برای خانه‌های یونانی کم است؛ همچنین اگر شما علاقه زیادی به خرید پرده و پوشاندن پنجره‌ها دارید، بهتر است به سمت این نوع دکوراسیون نروید، چراکه در این سبک معمولا پنجره‌ها را با پرده زیاد نمی‌پوشانند و شاید این موضوع بتواند در خانه‌های افراد ایرانی که اهمیت بسیاری به حریم شخصی میدهند، مشکل ساز باشد.

برای انتخاب هر سبک دکوراسیونی باید ابتدا آن را از زوایای مختلفی بررسی کرده و ببینید آیا خانه شما مناسب این نوع دکوراسیون داخلی هست یا خیر! شما باید ارتفاع خانه، طول پنجره ها، تعداد اتاق ها و غیره را بررسی کرده و پس از آن از میان دکورهای مورد علاقه‌تان یکی را برگزیده و با همکاری یک طراح داخلی آن را پیاده کنید.

----------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

معمولاً همه افرادی که تمایل دارند منزل خود را مطابق با قواعد مرسوم در طراحی دکوراسیون داخلی که در کشورهای مختلف اجرا می شود دیزاین کنند؛ در پی این هستند که از میان سبکهای مختلف دکوراسیون داخلی آنکه بیشتر با روحیاتشان سازگاری دارد را انتخاب کرده و در منزل خود پیاده کنند.

در این پست قصد داریم که شما را با نوع خاصی از دکوراسیون داخلی منزل با نام دکوراسیون انتقالی و یا ترانزیشنال آشنا کنیم.

طراحی انتقالی چیست؟

طراحی انتقالی در واقع نوعی از دکوراسیون داخلی می‌باشد که تلفیقی از دکوراسیون معاصر و سنتی است و این مفهوم نیز در نام اصلی آن یعنی ترانزیشنال نیز کاملاً نهفته شده است. طراحی انتقالی برای جوان‌ترها بسیار مناسب است، زیرا این افراد به دلیل اینکه در برهه خاصی از عمر خود زندگی می‌کنند علاقه‌مند به استفاده از طرح های قدیمی‌تر در کنار طرح‌های نو هستند، تلفیق این دو می‌ تواند حس کاملا خارق‌العاده‌ای را به افرادی که در یک خانه زندگی می‌ کنند، القا کنند.

تجربه حس زندگی در میان دکوراسیونی که می‌ تواند هم احساس گرمی و صمیمیت گذشته و هم مدرن بودن را در کنار یکدیگر برای شما فراهم کند، چیزی است که در هر دکوراسیونی پیدا نمی‌ شود؛ به همین علت یکی از خاص‌ترین دکوراسیون های داخلی است که تاکنون طراحی شده اند و مهارت بسیار خاصی نیاز دارد که یک طراح بتواند آنگونه که شایسته سبک ترانزیشنال است یک خانه را بیاراید؛ به همین علت بهتر است این کار را به هر کسی واگذار نکنید و ابتدا نمونه کارهای مرتبط با این سبک را مشاهده کرده و سپس تصمیم بگیرید.

دکوراسیون داخلی ویلا به  سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال 1
دکوراسیون داخلی ویلا به سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال 1

 

سبک انتقالی هنر ترکیب کردن است

سبک انتقالی یعنی یک طراح داخلی باید بتواند وسایل و طرحهای مدرن را با نمونه‌های معاصر ترکیب کرده واز آنها ترکیبی کاملاً سازگار با محیط بسازد؛ در واقع این ترکیب نباید به گونه‌ای باشد که ناسازگاری را بتوان از در کنار هم قرار گرفتن آنها حس کرد و باید بتوانند جلوه‌ای کاملاً صمیمی به محیط بدهند.

در واقع منظورمان از این سخن این است که این ترکیب باید با یکدیگر پیوستگی خاصی داشته باشد و به صورت دو نمونه جدا از هم به نظر نیایند و این است که می تواند یک طراحی ترانزیشنال واقعی را به ما نشان دهد؛ چرا که هر طراحی که بتواند هر چه بهتر این تلفیق طرح ها و وسایل را به خوبی انجام دهد یک طراح حاذق در زمینه سبک انتقالی است.

آموزش استفاده از طرح انتقالی

ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به افراد مبتدی آموزش دهیم که سبک ترانزیشنال چیست و چگونه می توان از آن در محیط داخلی منزل بهره مند شد. متاسفانه بسیاری از افراد هستند که توانایی پرداخت هزینه به طراح داخلی ساختمان را ندارند؛ به همین علت تصمیم می‌ گیرند خودشان با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این مسئولیت را انجام دهند، از این رو در ادامه نمونه‌هایی از استفاده از لوازم دکوراسیون داخلی را که منجر به ایجاد یک خانه با سبک انتقالی می شود را برایتان توضیح خواهیم داد.

-------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

هر چقدر که زمان میگذرد افراد به دکوراسیون های بیشتری علاقه نشان میدهند و مایل هستند منازل خود را به شیوه قوانین آنها بیارایند.

در بین افراد مختلف سلایق گوناگونی وجود دارد که به طور کلی میتوانیم آنها را به سه دسته تقسیم کنیم، دسته اول کسانی که تمایل دارند منازل خود را به شیوه مدرن بیارایند، دست دوم کسانی که به دکوراسیونهای سنتی و باستانی اهمیت م دهند و دسته سوم کسانی هستند، که علاقه بسیاری به تلفیق دو نوع دکوراسیون سنتی و مدرن دارند و ترجیح می دهند از دکوراسیونی میانه استفاده کنند.

در حال حاضر در خانه بسیاری از افراد بیشتر تلفیقی از دو گونه دکوراسیون مدرن و سنتی دیده میشود؛ چراکه بسیاری از وسایل هستند که خواه ناخواه تصویر خانه شما را مدرن جلوه میدهند، یا وسایلی هستند که برای مثال به شما ارث رسیده‌اند و زیبا و خاص هستند و شما تمایل دارید از آن ها در خانه خود استفاده کنید، درحالیکه فضای خانه شما را به سمت دکوراسیون سنتی میبرد؛ بنابراین در هر خانه‌ای لوازمی هستند که می‌توانند دکوراسیون انتخابی شما را نقض کنند.

ایجاد یک معماری داخلی با سبکی خاص کاری نسبتاً دشوار است و پایبند بودن به آن سختیهای خاص خودش را دارد. با وجود تمام سختیهایی که در داشتن یک دکوراسیون خاص وجود دارد ما تصمیم گرفتیم در رابطه با دکوراسیون یونان باستان صحبت کنیم.

نحوه طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک یونان باستان 1
نحوه طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک یونان باستان 1

 

دکوراسیونی که امروزه از آن با نام دکوراسیون یونان نام میبریم، الهام گرفته از ساختمانها و بناهایی است، که در یونان باستان ساخته شده و نحوه دیزاین و طراحی داخلی ساختمانهای این سبک نیز از نقاشیها، ظروف و مجسمه‌هایی که از آن دوران باقی مانده الگو برداری شده است؛ در واقع سبکی که امروزه شاهد آن هستیم، ظاهری سنتی ندارد، اما در اصل از معماری داخلی یونان باستان نشات گرفته است.

در دکوراسیون با سبک یونان باستان به مواردی اهمیت بسیار داده می‌شود، از میان آنها می‌توانیم به سقف، ستونها، دیوارها و غیره اشاره کنیم، که همگی اینها درکنار یکدیگر می‌توانند یک دکوراسیون با سبک دلخواه شما را بسازند از این رو در ادامه در رابطه با نکاتی که باید در قسمتهای یاد شده رعایت کنید، اطلاعاتی را ذکر خواهیم کرد.

سقف در دکوراسیون یونان باستان

اگر شما هم به تصاویری که از ساختمانهای یونان باستان به جا مانده است توجه کنید، متوجه سقف های بلند خواهید شد. یکی از مواردی که باید در دکوراسیون یونان باستان رعایت شود، سقفهای بلند با گچ کاریهای خاص است. در این نوع طراحی سعی میشود، که فضا بزرگتر به نظر برسد، به همین دلیل معمولاً سقف و دیوار ها به یک رنگ هستند و این موضوع باعث می شود فضا علاوه بر این که بزرگتر به نظر برسد، نور بیشتری را نیز منعکس کند. در سقف ساختمان هایی که به سبک یونانی ساخته می شوند، معمولاً به لوسترها و چراغ هایی که آویزان می‌شوند نیز اهمیت داده می شود و این موضوع می تواند بسیار در زیبایی خانه تاثیر گذار باشد.

--------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

همه دوست دارند در خانه ای زیبا، سازگار با محیط زیست و ایمن زندگی کنند.

ساختن خانه از چوب تمام نیازهای شما را برآورده می کند و در دوام و مزایای سلامتی یک خانه چوبی شکی نیست. در این پست، می خواهیم در مورد حقایقی صحبت کنیم که باعث می شود به ساختمانهای چوبی به شیوه ای کاملاً جدید نگاه کنید!

چوب از دیرباز مصالح مورد علاقه برای ساخت خانه بوده است. نه تنها خانه ها ، بلکه کل شهرها از چوب ساخته می شدند. بسیاری از افسانه ها در مورد ارتباط سرنوشت مردم با چوب صحبت می کنند که می تواند نشاط و انرژی زیادی بدهد.

چوب یک ماده زنده است. وقتی ساختمان خانه به پایان می رسد، همه اتاق ها نفس می کشند و سرشار از زندگی هستند. بر خلاف بتن یا پلاستیک، چوب دارای انرژی زنده است.

در مقایسه با سایر مواد مصنوعی، چوب ترجیح داده می شود، زیرا تأثیر خوبی بر موجودات زنده دارد. این واقعیت با آزمایش های متعدد تأیید می شود که یکی از آنها آزمایش مشهوری بر روی موش ها است. در طول این آزمایش، دو موش جدا از هم قرار گرفتند، یک موش در یک خانه چوبی کوچک و دیگری در یک خانه بتنی مخصوص. جالب است که موش در یک خانه چوبی قوی و متحرک بود، اما موش در یک خانه بتنی پس از دو هفته آزمایش از خوردن غذا امتناع کرد.

چند حقیقت شگفت انگیز در مورد چوب و ویلاهای چوبی
چند حقیقت شگفت انگیز در مورد چوب و ویلاهای چوبی

 

در سال 2011، یک مدرسه اتریشی به بررسی تأثیر چوب بر سلامت دانش آموزان و پیشرفت در مطالعات پرداخت. آنها دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند که دروس یکسانی را مطالعه میکردند. در پایان، دانش آموزان پیشرفت بسیار بهتری در کلاس کاملاً چوبی نسبت به کلاسهای دیگر نشان دادند که با ساختارهای گچ و مشمع کف اتاق تمام شده اند.

به هنگام برنامه ریزی برای ساخت ویلا از چوب، برای شما جالب خواهد بود بدانید که چوب به طور طبیعی رطوبت داخل خانه را تنظیم می کند. به عنوان مثال اگر هوای بیرون گرم باشد، فضای خانه چوبی تازه و دلپذیر خواهد بود. و برعکس، خانه چوبی شما را در زمستان های سرد گرم نگه می دارد. بنابراین، ساخت خانه های چوبی کیفیت بهتر هوای داخل را تضمین می کند و چه چیزی بهتر از این!

دانشمندان کانادایی دریافتند که رنگ گرم و دانه چوب طبیعی باعث ایجاد احساس راحتی و گرمای احساسی می شود.

برخی آزمایشها در ژاپن انجام شد، جایی که دانشمندان مقاومت خانه چوبی را در شرایط شدید آزمایش کردند. خانه های چوبی در مقایسه با خانه های بتنی و آجری بیشترین مقاومت را در برابر زلزله نشان دادند. با توجه به خاصیت ارتجاعی طبیعی، سازه های چوبی در بلایای طبیعی مانند سایر ساختمانهای ساخته شد از مصالح مصنوعی، سریع از بین نمی روند.

امروزه فناوری های مدرن تغییرات کیفی را در جذابیت نمای بیرونی و داخلی خانه چوبی ایجاد کرده است. فضایی وصف ناپذیر، مملو از رمانتیسم و انرژی خیره کننده جنگل، هماهنگی معنوی سازه را بیشتر می کند. دکوراسیون داخلی خانه چوبی از جدیدترین مواد در فن آوری های مدرن ساخته می شود و حداکثر راحتی را به مالکان ارائه میدهد.

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

شمال کشورمان به دلیل همجواریی با دریاچه خزر و با داشتن بهترین سواحل، مملو از ویلاهای ساحلی است! اگر عاشق استراحت روی ماسه ها هستید و می خواهید تنها چند قدم از ساحل خود با صندلی های آفتاب گیر و آبهای زلال و شفاف فاصله داشته باشید، برج های لوکس ساحلی عالی هستند.

این برج های ساحلی که به راحتی با امکانات مدرن مجهز شده اند، برای استراحت ایده آل هستند. سرخرود یکی از شهرهای نوار ساحلی دریاچه خزر و جزو بهترین شهرهای شمالی برای سرمایه گذاری در زمینه برج است.

امکانات منحصر به فرد برج ساحلی

برج ‌ها‌ی بزرگ در شمال به امکاناتی نظیر ردیاب دود، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریق، برق اضطراری، پمپ آب، منبع آب اضطراری، سیستم تلفن داخلی، موتورخانه، آیفون تصویری با سیستم کدینگ، درب ضد سرقت ، دوربین های کنترل در راهرو و.. مجهز هستند. در نتیجه در صورت بروز اتفاقات ناگوار مانند آتش‌ سوزی، قطعی آب و برق و… مشکلی برای ساکنان پیش نخواهد آمد. همچنین افرادی که در طبقات بالای برج ساحلی زندگی می‌کنند از دید وسیع با چشم‌انداز بسیار زیبا برخوردار هستند.

وجود باغچه اختصاصی در پنت هاوس، از ویژگی هایی است که برج لاکچری ساحلی را از دیگر برج ها متمایز می کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که حس جذاب پرورش گل و گیاه را تجربه کنید.

امکان فروش سریع و بدون دردسر، از مهمترین ویژگی های برج ساحلی سرخرود است. به همین دلیل دیگر نگرانی بابت فروش آن نخواهید داشت.

برج لاکچری ساحلی چه ویژگی هایی دارد؟
برج لاکچری ساحلی چه ویژگی هایی دارد؟

 

از دیگر ویژگی های این برج ها، امنیت بالای آنهاست که از مهمترین دغدغه های خریداران است. تردد افراد توسط نگهبانی ۲۴ ساعته تحت نظر گرفته میشود. برای جلوگیری از سرقت، درب ضد سرقت و یا آیفون تصویری با سیستم کددهی و … تعبیه شده است. دوربین های کنترلی که در راهروها و آسانسورها نصب شده اند، مانع از بروز هر گونه مشکل و سرقت خواهد شد و... در کل هر آنچه که برای امنیت لازم است در این برج ها اجرا شده است.

مدرن‌ترین و لوکس‌ترین امکانات ساختمانی را در برج‌ها میتوان پیدا کرد، به جرات میتوان گفت که این اقامتگاه های محبوب، بی شباهت به هتل های لوکس نیستند. لابی، مجموعه ورزشی، نگهبان، رستوران، سالن اجتماعات، فضای بازی کودکان، مهد کودک، استخر و سونا، شوتینگ زباله، آسانسور باربر و… اقامت را در این برج ها لذتبخش می کند. استخر، سونا و جکوزی جز لاینفک برج ها هستند و تجهیزات به کار رفته در این مکان ها از لوازم درجه یک و با کیفیت است.

برج های مدرن امروزی، دارای طراحی و ساخت کاملا اصولی بوده و در مقابل زلزله مقاوم هستند. در ساخت این برج‌ ها معمولا از مصالح و تجهیزات با کیفیت مطابق با استانداردهای بین‌المللی استفاده میشود. مجتمع‌های مسکونی دارای قوانین و ضوابط خاصی هستند که رعایت این قوانین می ‌تواند امنیت ساکنین را تضمین کند.

افرادی که در مجاورت دریا و ساحل زندگی می ‌کنند، به مراتب افرادی شاد و خوشحال‌تری هستند زیرا فضای ساحل بسیار آرامش بخش است. این فضای آرام باعث می‌شود تمام استرس‌ها و نگرانی‌ها فراموش شود و این خواسته روزانه همه ماست!

----------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%b3%d8%b1%d8%ae%d8%b1%d9%88%d8%af/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

دنیای مدرن غربی از جهات مختلف در حدود سالهای 1400 در فلورانس ایتالیا آغاز شد، زمانی که شیوه های تفکر قرون وسطایی برای تغییرات عمده در هنر، معماری و طراحی داخلی کنار گذاشته شد. رنسانس که عمدتا بر قدرتمندان و ثروتمندان (از جمله روحانیون کلیسا) تأثیر میگذارد، از رومیان و یونانیان باستان الهام گرفته است. اما معماران و هنرمندان در این دوره به جای کپی کردن آنها، از آن سبکهای قدیمی برای ایجاد ایده‌های جدید در طراحی استفاده کردند.

معماری و طراحی داخلی

سقف بلند: کاخ‌های شهر رنسانس ایتالیا معمولاً سه طبقه یا بیشتر بودند و طبقه همکف به ورودی، خدمات، اصطبل و انبار اختصاص داده شده بود. طبقه اول، نوازنده پیانو، در صورت مجاز بودن فضا اتاقهای عمومی عمومی و اتاق خواب را در خود جای داده بود همه با سقف بلند.

روند سقف‌های بلند قرنها ادامه داشته است. امروزه سقف‌های بلند هنوز تصور قامت و عظمت را ایجاد می‌کنند.

جزئیات سقف: سقف‌های دوران رنسانس اغلب با تیر ساخته شده بودند که با رنگهای غنی رنگ آمیزی می‌شدند. در حالی که یونانیان و رومیان باستان از سنگ استفاده می‌کردند، خزانه‌های چوبی که در کاخهای بزرگ رنسانس دیده میشود ، امروزه هنوز در طراحی به کار میروند. آنها واقعاً تأثیر میگذارند، اما بهتر است در سقف‌های بلند و اتاقهایی با مقیاس بزرگتر نصب شوند.

طبقات مزین: کف های رنسانس آجری، کاشی یا مرمر بودند و در تخته شطرنجی یا اغلب طرح های هندسی پیچیده‌تر، عمدتاً با رنگهای خاکی، طراحی شده بودند. کفپوش کاشی با دوام، آسان برای تمیز نگه داشتن و در سایه‌ها و طرحهای مختلف در طراحی رنسانس حرف اول را میزند.

دیوارهای طرح دار: دیوارها عموماً صاف و دارای رنگ خنثی بودند. با این حال، آنها اغلب با الگوهایی نقاشی می شدند، که اکنون به آن کاغذ دیواری اطلاق می شود. اما این تکنیکهای رنگ آمیزی نیز در طی سنین مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند و بر معرفی استنسیل تأثیر می گذارند.

7  ویژگی طراحی رنسانس
7 ویژگی طراحی رنسانس

 

نقاشی دیواری: نقاشی دیواری، دیوارهای خانه های رنسانس با شکوه تر را تزئین کرده است. دوباره، این نقاشی بسیار تزئینی بر بسیاری از کاغذ دیواری های مجلل تأثیر گذاشته است، در حالی که نقاشی دستی مختص متخصصان است.

تخت های چهار پوستری: رنسانس اختراع تخت تزئینی را پایه گذاری کرد. چهار پوسترهای دستی که بر روی سکوهای برافراشته حک شده اند دارای سایه بان پرده هایی با رنگ غنی برای جلوگیری از سرما هستند. در حالی که طراحی تختخواب تکامل یافته است، بسیاری از ما هنوز نمی توانیم در برابر چهار پوستر مقاومت کنیم، بنابراین طرح اولیه برای سبک زندگی مدرن و تغییر سلیقه ها تطبیق داده شده است.

ابریشم: ابریشم پارچه مورد علاقه دوران رنسانس بود که در رنگهای روشن برای پرده ها و کوسن های بزرگ برای نیمکت ها و صندلی ها استفاده می شد. مبلمان در آن زمان بسیار کم بود، اما تنوع صندلی ها به عنوان جایگزین افزایش یافت. خدا را شکر طرح های اولیه به نفع راحتی تکامل یافته است!

-------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

نمای ساختمان مهم است زیرا فرصتی برای تأکید بر طراحی است. بسیاری از ساختمانها با طرحهای استاندارد سازگار با مقررات ساختاری اما فاقد هر نوع شخصیتی هستند. این امر بر مکانهایی که ما در آنها زندگی می کنیم با ساختمانهایی که فاقد چیز خاصی هستند، تأثیر مخربی دارد.

نمای ساختمان علاوه بر زیبایی ظاهری، نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی نمای بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با نوآوری های جدید در مصالح، ایده ها و طراحی، نمای ساختمان می تواند فرصت های زیادی را برای ساختمان ها ایجاد کند.

از آنجایی که ما به طور پیوسته تقاضای بیشتری از ساختمانهایی که در آن زندگی می کنیم و در آن کار می کنیم داریم، صرفه جویی در مصرف انرژی، یا میزان استقامت آنها در مکان خاصی، نمای ساختمانها بخش مهمی در این امر است.

نمای ساختمان یا دیوار پرده تأثیر زیادی بر جریان هوا و نور در ساختمان و همچنین نحوه برخورد با شرایط محیطی خواهد داشت. به عنوان مثال این می تواند به جلوگیری از شکل گیری تونل باد یا آسیب پذیری ساختمان در برابر تاب خوردن در باد شدید کمک کند.

چرا نمای ساختمان مهم است؟
چرا نمای ساختمان مهم است؟

معماری نما

معماری نما و دیوارهای پرده ای می تواند به دستیابی به موارد مختلف برای معمار کمک کند. در اینجا، ما تمام موارد ممکن را با چوب برای نمای ساختمان خواهیم گفت.

روکش چوبی به دلیل اعتبار محیطی، هزینه، ویژگی های نصب و سهولت استفاده، ماده ای مناسب برای این امر است. روکش چوبی به ما این امکان را داده است که نماهایی ایجاد کنیم که به ساختمان ارزش داده و همچنین زیبایی خیره کننده ای ایجاد کند.

ما دریافتیم که توانایی ما در استفاده از چوب برای ترکیب یک ساختمان به طور طبیعی در محل آن چیزی است که یک ساختمان را به سطح بعدی می برد.

نمای چوبی به معمار اجازه می دهد تا جزئیات فوق العاده ای ایجاد کند که با سایر مصالح امکان پذیر نیست. این نوع نما یک پایان بسیار تمیز و مرتب برای یک ساختمان ایجاد می کند، که به ایجاد یک پایان کلی بسیار حرفه ای و چشمگیر کمک می کند. از روکش چوبی می توان برای ایجاد الگوها یا توهمات روی دیوار استفاده کرد یا در کنار مصالح ناهموار و روستایی برای ایجاد ظاهری متضاد زیبا استفاده کرد.

نوع روکش چوبی مورد استفاده نیز می تواند نقش مهمی در شکل دادن به یک ساختمان داشته باشد. گونه های مختلف و درمان متفاوت بر رنگ و ظاهر چوب تأثیر می گذارد. این فرصت هایی برای ایجاد تضادها و طرح های هوشمندانه که از ویژگی های طبیعی روکش چوب استفاده می کنند، فراهم می کند.

هیچ قانون یا فرآیندی وجود ندارد که هنگام طراحی و ساخت نما باید رعایت کنید. این کاملا به شما بستگی دارد و یک فرصت واقعی برای نشان دادن شخصیت در ساختمان است. نمای ساختمان از ویژگی هاییست که هم خانه ها و هم ساختمان های تجاری می توانند از آن استفاده کنند. از آنجایی که افراد بیشتری در برابر طراحی خسته کننده و سازه های استاندارد ساختمان شورش می کنند، نمای ساختمان به احتمال زیاد به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی تبدیل می شود.

---------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%da%a9%d9%86%d8%a7%d8%b1/

  • بخشی آفیشیال