بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

۴۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی انتقالی تلفیقی از دکوراسیون معاصر و سنتی است و این مفهوم نیز در نام اصلی آن یعنی ترانزیشنال نیز کاملاً نهفته است. طراحی انتقالی برای جوان‌ترها بسیار مناسب است، زیرا این افراد به دلیل اینکه در برهه خاصی از عمر خود زندگی میکنند علاقه مند به استفاده از طرحهای قدیمیتر در کنار طرحهای نو هستند، تلفیق این دو می‌تواند حس خارق‌العاده‌ای القا کنند.

تجربه حس زندگی در میان دکوراسیونی که می‌تواند هم احساس گرمی و صمیمیت گذشته و هم مدرن بودن را در کنار یکدیگر برای شما فراهم کند، چیزی است که در هر دکوراسیونی پیدا نمیشود؛ به همین علت یکی از خاص ترین دکوراسیونهای داخلی است که تاکنون طراحی شده اند و مهارت بسیار خاصی نیاز دارد که یک طراح بتواند آنگونه که شایسته سبک ترانزیشنال است یک خانه را بیاراید؛ به همین علت بهتر است این کار را به هر کسی واگذار نکنید و ابتدا نمونه کارهای مرتبط با این سبک را مشاهده کرده و سپس تصمیم بگیرید.

سبک انتقالی یعنی یک طراح داخلی باید بتواند وسایل و طرح های مدرن را با نمونه‌های معاصر مخلوط کرده واز آنها ترکیبی کاملاً سازگار با محیط بسازد؛ در واقع این ترکیب نباید به گونه‌ای باشد که ناسازگاری را بتوان از در کنار هم قرار گرفتن آنها حس کرد و باید بتوانند جلوه ای کاملاً صمیمی به محیط بدهند.

در واقع منظورمان از این سخن این است که این ترکیب باید با یکدیگر پیوستگی خاصی داشته باشد و به صورت دو نمونه جدا از هم به نظر نیایند و این است که می تواند یک طراحی ترانزیشنال واقعی را به ما نشان دهد؛ چراکه هر طراحی که بتواند هر چه بهتر این تلفیق طرح ها و وسایل را به خوبی انجام دهد یک طراح حاذق در زمینه سبک انتقالی است.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک انتقالی یا ترانزیشنال
طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک انتقالی یا ترانزیشنال

 

سبک انتقالی در آشپزخانه

برای اینکه بتوانید یک آشپزخانه مطابق با سبک انتقالی داشته باشید باید بتوانید به خوبی وسایل و طرحهای نوین و مدرن را با سنتی ترکیب کرده و نمایی سازگار را به وجود آورید.

برای ایجاد یک آشپزخانه انتقالی، می توانید بر روی جزیره آشپزخانه از گلدانهایی باطرحهای سنتی استفاده کنید، اما باید حواستان به مسیر نور نیز باشد، که گلها بتوانند با شادابی به زندگیشان ادامه دهند و یا همچنین می توانید از لامپ ها و آویز ها با تزیینات دست ساز استفاده کنید.

سبک انتقالی در پذیرایی

اگر سبک ترانزیشنال یا انتقالی را برگزیده اید، شما باید بتوانید یک تعادل نسبی را در استفاده از وسایل مدرن و سنتی حفظ کنید، برای مثال اگر از مبلمان چوبی با طرحهای سنتی استفاده میکنید، بهتر است از یک فرش مدرن استفاده کرده و یا اگر از یک میزغذاخوری مدرن استفاده می‌کنید، بهتر است از پرده‌های سنتی برای پنجره اطراف آن استفاده کنید؛ درواقع اینگونه شما میتوانید تعادل و توازن را در پذیراییتان حس کرده و فضای خانه تان را به یک محیط ترانزیشنال نزدیکتر کنید.

اتاق خوابها و سبک انتقالی

از مهمترین وسایلی که در هر اتاق قرار میگیرد تخت خواب و کمد ها، میز و فرش است، که برای این که بتوانید تناسب خوبی میان اینها ایجاد کنید، بهتر است اگر از تخخواب چوبی با منبت کاریهای خاص استفاده میکنید از قالیچه های مدرن استفاده کرده تا تناسب و تعادل میان وسایل مدرن و سنتی حفظ شود و شما را به سبک انتقالی نزدیک‌تر کند.

--------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

در هر روف گاردن چندین المان وجود دارد که افراد مختلف با توجه به فضای در دسترس و علایق شخصی خود از آنها استفاده می‌کنند، از میان آنها میتوان به آبنما، استخر، پارک آبی، زمین گلف، باغچه، زمین چمن و...اشاره کرد.

اگر در پشت بامتان فضای زیادی دارید، بهتر است که از همه مواردی که نام برده شد، در کنار یکدیگر استفاده کنید تا بتوانید اوقات بسیار خوشی را در گوشه‌ای از ویلایتان سپری کنید، پس بهتر است با هوشمندی و با استفاده از اصول طراحی روف گاردن، یک باغچه کوچک و مناسب را در فضایی که تقریباً کاربرد بسیار زیادی در ساختمان ندارد و یک فضای مرده محسوب میشود، ایجاد کرده و از آن لذت ببرید.

محاصره

هنگامی که قرار است در پشت بام ویلا یک روف گاردن را به وجود آورید، لزوماً باید اطراف آن یک دیوار کوچک بکشید تا مانع افتادن وسایل و اشخاص به پایین شود؛ در واقع برای محافظت از افرادی که در آنجا رفت و آمد میکنند و همچنین برای پیشگیری از خسارات مالی حتماً باید با دیواری پشت بام محاصره شود، اما تهیه این دیوار قوانین خاص خود را دارد، یکی از مهمترین قوانین آن، این است که باید طول دیوار یک سوم بخش افقی که به موازات آن قرار دارد باشد، یعنی اگر ۱۸ فوت بخش افقی دیوار است، بخش عمودی آن بهتر است که شش فوت باشد.

بعد از اینکه با استفاده از دیوار محاصره روف گاردن خود را انجام دادید، برای اینکه نمای زیباتری داشته باشد، از گیاهان مختلف برای پوشش دادن دیوار استفاده کنید، تا دیواری طبیعی داشته باشید، برای این منظور میتوانید از گیاهان چسبنده و بالا رونده استفاده کنید؛ چرا که این گیاهان میتوانند کل دیوار را پوشش داده و باعث شوند که در مقابلتان چیزی به جز طبیعت و زیبایی را نبینید، اگر بتوانید این اصول را رعایت کنید، مسلماً باغچه کوچک زیبایی را در اختیار خواهید داشت.

اصول طراحی روف گاردن
اصول طراحی روف گاردن

 

نسبت فضای سبز

هنگامی که در رابطه با روف گاردن صحبت می‌کنیم کاملا مشخص است که منظورمان این است که یک فضای سبز باشد، چراکه گاردن به معنای باغ است و باید به گونه ای از گیاهان مختلف درآن استفاده کنید، که بتواند حس بودن در یک باغ یا پارک را در شما القا کند، پس بهتر است با کمک افرادی که در زمینه گیاهان تخصص دارند، گیاهانی که برای یک باغچه خانگی میتوان از آ نها استفاده کرد را انتخاب کرده و با هوشمندی کامل آنها را به کار ببرید.

نحوه کاشت گیاهان

شاید یکی از نکاتی که در کاشت گیاهان باید به آن توجه شود ترتیب و کاشت آنها باشد، ابتدا گیاهان بوته‌ای با ارتفاع کم باید کاشته شوند، سپس گیاهانی با ارتفاع بیشتر و بعد از آن درختها و گیاهانی که احتمال میرود ارتفاع بیشتری پیدا کنند؛ چرا که این ترتیب در کاشت گیاهان باعث میشود همه آنها به چشم بیایند و ارزش همه آنها حفظ شود.

غشای ضد آب

هنگامی که قرار است یک باغچه کوچک در پشت بام ویلای خود ایجاد کنید باید به عایق کردن کف آن دقت کنید؛ چرا که اگر در عایق سازی کف باغچه‌تان سهل انگاری کنید، ممکن است سقف شما آسیب ببیند و اگر به موقع به آن رسیدگی نکنید، مجبورمیشوید کل سقف را ترمیم کرده و هزینه زیادی را برای آن صرف کنید.

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

انتخاب راه ­پله به عنوان یکی از عناصر مهم که در طراحی دکوراسیون ساختمان نقش اساسی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. راه ­پله­ ها امکان دسترسی به سطوح بالای ساختمان را برای شما ایجاد می­کنند. به این معنی که یک طبقه را به طبقه­ ی دیگر متصل می­کنند. اما با صرف نظر از این خصوصیت کاربردی آنها، راه ­پله­ ها که امروزه در طرح ­ها و رنگ ­های متنوع به بازار عرضه می­شوند می­توانند در ویلای شما جلوه­ و فضایی متفاوت ایجاد کنند. لذا بهتر است در هنگام انتخاب راه­ پله به نکات زیر توجه کنید تا بدین وسیله یک انتخاب هوشمندانه، عاقلانه و مناسب داشته باشید.

نکات حائز اهمیت در هنگام انتخاب و خرید راه­ پله

در هنگام انتخاب یک طرح مناسب راه ­پله نکات زیادی وجود دارد که از مهمترین آنها عبارت­ اند از:

1. بودجه

در هنگام خرید و انتخاب راه­ پله طرح و انواع متنوعی از راه پله­ها را مشاهده می­کنید. شما باید متناسب با بودجه ی خود یک طرح مناسب راه ­پله را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن بودجه انتخاب نوع ماده ­ای که راه ­پله به وسیله ی آن ساخته شده است برای شما آسان­ تر می­شود. به عنوان نمونه می­توان به راه­ پله ­های آلومینیومی اشاره کرد که قیمت آنها نسبت به راه پله های چوبی ارزان ­تر و مقرون به صرفه­ تر است.

توجه داشته باشید که نوع ترکیبی این دو نوع ماده نیز در بازار موجود است که از قیمت­ های متنوع و متناسبی نیز برخوردار هستند. شما می­توانید از بین آنها راه پله ­ی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

نحوه انتخاب راه پله برای ویلاهای دوبلکس
نحوه انتخاب راه پله برای ویلاهای دوبلکس

 

2. محیط و فضای منزل

به دقت محیط ویلای خود را بررسی کنید. این کار می­تواند به شما در انتخاب راه­ پله مناسب کمک زیادی کند. سعی کنید طرح راه­ پله خود را به گونه ­ای انتخاب کنید که فضای کمی را اشغال کند.

در صورتی که فضای شما بزرگ است می­توانید از راه پله­ های تزئینی و بزرگتر استفاده کنید.

به عنوان نمونه راه پله ­های مستقیم در اتاق زیرین فضای بیشتری را اشغال می­کنند و در طبقه بالا در یک فضای مستطیلی شکل باز می­شود. در صورتی که پله­ های مارپیچی در طبقه پایین فضای کمتری را اشغال میکند. در طبقه بالا نیز برای باز شدن احتیاج به یک فضای مربع و یا دایره­ای شکل دارد. این امر در برخی مواقع موجب میشود تا در طبقه بالا به فضای بیشتری احتیاج داشته باشیم.

استفاده از پله­ های مارپیچ در زمانی مناسب هستند که بتوان آن را در گوشه­ ی اتاق نصب کرد و یا در طبقه ­ی فوقانی فضای زیادی در اختیار داشته باشیم تا بتوانید بدین وسیله از تمام مزایای راه ­پله استفاده کنید.

3. توجه کردن به ایمنی راه پله

ایمنی اولین چیزی است که در مورد انتخاب راه ­پله­ باید در نظر بگیرید. مقررات مربوط به ایمنی ساختمان خود را در نظر بگیرید. حداقل عرض مورد نیاز رفت و آمد در منزل را مورد بررسی قرار بدهید. همچنین توجه داشته باشید هیچ گونه شکافی بیشتر از 100 میلی متر درون راه پله­ ها وجود نداشته باشد تا از سقوط کودکان از روی راه­ پله جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که راه‌پله­ های مارپیچ نیز می­توانند همانند راه ­پله­ های مستقیم از ایمنی لازم برخوردار باشند و نباید استفاده از آنها را خطرناک دانست.

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

خرید یک خانه ساحلی می تواند بازدهی عالی برای سرمایه گذاری، درآمد قابل اعتماد و دسترسی به یک مکان تعطیلات لذت بخش را به همراه داشته باشد. بسیاری از سرمایه گذاران خانه ساحلی خانه هایی را خریداری می کنند که بعداً در زمان اوج گردشگری اجاره می دهند.

کیفیت هوای به شما احساس پاکی می دهد و خواب راحت شبانه در آرامش و سکوت ویلاهای ساحلی یک تجربه فوق العاده است.

تحقیقات نشان می دهد صدای امواج الگوهای موج را در مغز تغییر می دهد و شما را در حالت عمیقاً آرام و آرامش می دهد. آرامش در این راه می تواند به احیای ذهن و بدن شما کمک کند.

یکی دیگر از مزایای سلامتی زندگی در خانه ساحلی یا ملک کنار ساحل، خود ساحل است. وقتی در ساحل دراز کشیده ایم، گرمای خورشید بر غدد درون ریز ما تأثیر می گذارد، این مواد شیمیایی طبیعی به منظور ایجاد آرامش و استرس کمتر طراحی شده است.

یکی دیگر از مزایای واقعی هر ویلای ساحلی داشتن چشم انداز است. در حالی که هیچ چیزی بین ویلای شما در ساحل و دریای درخشان وجود ندارد، چشم اندازها چشمگیر خواهند بود. معماران اهمیت این موضوع را می دانند، به همین دلیل است که بسیاری از خانه های ساحلی برای فروش دارای پنجره های بزرگ و ساختمان گسترده هستند.

مزایای خرید ویلای ساحلی
مزایای خرید ویلای ساحلی

 

وقتی زیبایی های طبیعی فراوانی اطراف ساحل شما وجود دارد، اصرار به بیرون رفتن دغدغه همه است. زندگی در داخل و خارج بستگی به محوطه سازی باغ های شما و طراحی خود ملک دارد.

شما در خانه ساحلی بیشتر از بسیاری از جاهای دیگر حریم خصوصی خواهید داشت. در بسیاری از موارد شما استخر خصوصی خود را خواهید داشت که نیازی به اشتراک گذاری آن با سایر مسافران ندارید. برخی از خانه های ساحلی همچنین پیاده روی خصوصی خود را تا ساحل ارائه می دهند.

حیاط ویا ایوان چیزی است که می توانید با خانه ساحلی داشته باشید. جایی است که می توانید از قهوه یا چایی خود لذت ببرید در حالی که روز خود را با سرعت دلخواه شروع می کنید یا در پایان روز در حالی که غروب خورشید را تماشا می کنید خنک می شود.

در یک خانه ساحلی خانوادگی مجبور نیستید با سر و صدای مسافران دیگر در آن سوی دیوار مقابله کنید. فقط شما و خانواده تان در یک خانه ساحلی هستید که تا زمانی که اینجا هستید کاملاً متعلق به شما است.

خانه ساحلی یک سرمایه گذاری امن در خانه تعطیلات است، زیرا جذابیت آن را نمی توان با پروژه های عمرانی یا توسعه خراب کرد. با وجود درآمد بالقوه در طول سال و اثبات آینده بعنوان یک دارایی ارزشمند، به راحتی می توان فهمید که چرا خانه های ساحلی برای فروش اغلب مدت زیادی در بازار نمی مانند.

اگر تا به حال یک هفته را در ساحل و کنار دریا سپری کرده اید، می دانید که چرا تقاضا برای این ملک ها بسیار زیاد است. روانشناسی اینکه چرا انسانها به ساحل جذب می شوند ساده است؛ محیط بسیار آرامش بخش است، انواع فعالیتهای نشاط آور وجود دارد که می توان انجام داد و بدن ما از عناصر مختلف سود می برد. از افزایش ویتامین D سروتونین گرفته تا منیزیم از آب که سیستم عصبی شما را آرام می کند.

----------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

هیچ رنگی مثل سفید روشن نمی­تواند طراحی دکوراسیون داخلی ویلای شما را تازه و تمیز نشان بدهد، از این رنگ خنثی همه کاره می­ توان در تمامی سبک­ های طراحی دکوراسیون بهره گرفت.

این رنگ به خوبی می­تواند کسالت و خستگی را از محیط دور کند و شادابی منحصر به فردی را در فضا ایجاد کند.

در ادامه مطلب چند نمونه و ایده از طراحی­ های دکوراسیون به وسیله رنگ سفید را معرفی می­کنیم که عبارت­ اند از:

1. بهره­ گیری از رنگ­ های نوتال

هرچند بیشتر بتوانید از رنگ­ های نوتال در کنار رنگ سفید استفاده کنید مکان مورد نظر شما جمع ­تر و مرتب­ تر نما می­دهد.

در تصویر بالا شما می‌توانید میزان زیادی از رنگ قهوه­ ای که در مبلمان­ ها، پرده ­ها، فرش و سایر اسباب و اثاثیه به کار رفته است را مشاهده کنید که آرامش خاصی در محیط ایجاد می‌ کنند.

استفاده از تابلوهایی با طرح ­های سیاه رنگ در کنار قفسه­هایی با وسایل رنگارنگ و مجلل محیطی پرجنب و جوش و پرزرق و برق ایجاد کرده است.

طراحی دکوراسیون به رنگ سفید احی دکوراسیون به رنگ سفید
طراحی دکوراسیون به رنگ سفید احی دکوراسیون به رنگ سفید

 

2. بهره گرفتن از رنگ ملایم

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خود می­توانید از رنگ­ های پاستلی نرم استفاده کنید به عنوان مثال همانند تصویر زیر می­توانید از رنگ صورتی به صورت برجسته و بزرگ بر روی درب ورودی ساختمان استفاده کنید.

به صورت خیلی ظریف از آبی آسمانی در رنگ کوسن ­ها، پتو و .... بهره بگیرید و از گل و گلدان­ های زیبا استفاده کنید تا حس شادابی و نشاط طبیعت را در محیط ایجاد کنید.

3. استفاده از لوازم جانبی رنگی

رنگ سفید ارتباط مستقیمی با نظافت و پاکیزگی دارد و به همین دلیل مناسب­ ترین رنگ برای استفاده در آشپزخانه به شمار می‌رود.

همانطور که در تصویر بالا می­بینید رنگ سفید کابینت­ ها، کاشی­ ها، پرده ­ها و حتی رومیزی روی میز به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته­ اند و پاکیزگی و نظافت خاص ایجاد شده در محیط را منعکس می­کند.

در این بین برای روحیه دادن به آشپزخانه از فرش و سبد بافت طبیعی و صندلی­ هایی به رنگ قرمز استفاده شده است.

4. ایجاد یک فضای مدرن

رنگ سفید به سادگی جایگاه خود را در طراحی دکوراسیون مدرن و پیشرفته پیدا می­کند، در این هنگام شما باید برای ایجاد انرژی در فضای مورد نظر، در کنار این رنگ خنثی از رنگ ­هایی نظیر سبز و زرد نیز بهره بگیرید.

5. در نظر گرفتن رنگ سفید به عنوان نقطه کانونی

می­توانید از دیوارها و اثاثیه سفید رنگ به عنوان یک نقطه کانونی بهره بگیرید، از تابلوها و تصاویر رنگارنگ بر روی دیوار استفاده کنید و فرش­ های طرح­دار انتخاب کنید.

استفاده از رنگ سفید به شما این امکان را می­دهد تا از رنگ ­های متنوع در منزل خود بهره بگیرید.

6. یک گالری در منزل خود ایجاد کنید

استفاده از دیوارهای سفید در طراحی دکوراسیون داخلی به شما این امکان را می­دهد تا تابلوها، تصاویر و آثار هنری خود را در کانون توجه قرار بدهید.

در صورتی که از قطعات و آثار هنری برخوردار هستید، می­توانید از همین شیوه برای بهتر نمایش دادن آثار خود استفاده کنید.

طرح و رنگ تابلوها از انرژی و مغناطیس کمی برخوردار هستند، به همین دلیل شما می­توانید با به کارگیری یک فرش ساده و استفاده از کاشی­ های کوچک مربعی در اطراف شومینه یک محیط دنج و زیبا برای گذراندن زندگی روزمره ایجاد کنید.

-------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

راحتی و کاربردی بودن از مهمترین ویژگی هایی است که باید هنگام ایجاد یک حیاط خلوت مورد توجه قرار گیرد، از آنجا که سلیقه‌ها متفاوت است و برای طراحی با سبک های مختلف و متفاوتی روبرو هستیم، اما اصول اساسی در ایجاد حیاط خلوت آسایش و سودمندی آن است، با در نظر گرفتن این مفاهیم اساسی در ابتدای روند طراحی، میتوانید اطمینان حاصل کنید که حیاط خلوت شامل تمام اجزای مورد نیاز برای یک فضای دلپذیر و زیبا خواهد بود.

برای زیبایی حیاط کوچک کاربردی میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1- درختکاری کنید و یا آلاچیق بسازید: بهترین روش برای پاکسازی ایمن و ایجاد فضایی دلنشین همین کار خواهد بود!

2- یک پیاده رو ایجاد کنید: یک مسیری آجری زیبا و بی خطر ایده خوبی برای طراحی حیاط خلوت است.

3- قبل از هر اقدامی در حیاط خلوت، تمام زوایا را مورد بررسی قرار دهید، زیرا در هنگام کار هیچ چیز بدتر از ضربه زدن و آسیب رساندن به لوله هایی که در مسیر قرار دارند، نیست!

4- اندازه بالغ گیاهانی که قصد دارید بکارید را در زمان کاشت بدانید، زیرا مهم است که فضای کافی بین گیاهان برای جا دادن به اندازه نهایی آنها پس از رشد کامل وجود داشته باشد.

چگونه یک حیاط خلوت زیبا در ویلا داشته باشیم؟
چگونه یک حیاط خلوت زیبا در ویلا داشته باشیم؟

 

5- مسیرهای اولیه را حداقل 3 متر عریض طراحی کنید

مسیرهای ثانویه می توانند کوچکتر باشند (اما عرض آنها کمتر از 3 متر نباید باشد) زیرا اینگونه یک گذرگاه دلپذیر و مهمان نواز را حفظ می کنند.

6- مسیرهای عبور را شلوغ نکنید: گیاهان بلند و عریض را حداقل دو متر از لبه مسیر دورتر بکارید.

7- اگر قصد چیدن مبلمان در حیاط خلوت را دارید، حداقل 2 متر فضای آزاد در اطراف مبلمان پاسیو بگذارید تا از عبور آسان آن اطمینان حاصل کنید.

8- گیاهانی را انتخاب کنید که چیزی بیشتر از شکوفه دادن ندارند، اما در صورت تمایل و در دست داشتن فضای بسیار می توانید برای گسترش نمایش های فصلی بدنبال گیاهانی با شاخ و برگ ، پوست یا میوه جالب باشید.

9- یک محیط آرامش بخش ایجاد کنید: با استفاده از درختان ، بوته ها و گیاهان چند ساله در مقیاس بزرگ از تابش آفتاب گرم ، وزش بادهای شدید و ورود گردو غبار می توانید جلوگیری کنید.

10- تعادل بین زمین چمن و مناطق کاشت را برقرار کنید: باغی ایجاد کنید که به نگهداری و مراقبت کمتری نیاز داشته باشد که بتوانید بدون نگرانی از خرابی، برای تفریح ​​مورد استفاده قرار گیرد و از زیبایی آن لذت ببرد.

داشتن یک حیاط پشتی با طراحی خوب به این معنی است که شما همیشه مکانی برای استراحت، سرگرمی و لذت بردن از فضای باز خواهید داشت، چه حیاط خانه شما فضای وسیعی را پوشش دهد و چه یک قطعه کوچک باشد،برای طراحی این فضای دلنشین فقط به عناصری که می خواهید یا بیشتر به آنها نیاز دارید، فکر کنید ، مانند ایجاد یک فضا برای کباب پز یا یک سوله باغ و...

مسیر تابش خورشید و وزش باد در حیاط خود را در نظر بگیرید، همانطور که قصد دارید از حیاط خانه خود بیرون بروی ، توجه داشته باشید که وقتی اوقات خود را در خارج می گذرانید ، آفتاب و باد بر شما تأثیر می گذارند اگرچه به خاطر داشته باشید که این موارد در طول سال تغییر خواهد کرد، بنابراین تنها راه درک واقعی آنها صرف وقت زیاد در خارج از فصول مختلف است.

-----------------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از رنگ طوسی برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا خیلی سرد و کسل کننده است، درست است که رنگ طوسی یکی از رنگ­ های خنثی محسوب می­شود اما این رنگ از معدود رنگ ­هایی به شمار می ­آید که امکان استفاده از رنگ ­های سرد و گرم را در کنار یکدیگر فراهم می‌کند.

با استفاده از این رنگ، می­توانید یک دکوراسیون رنگارنگ در محیط مورد نظر خود ایجاد کنید و از تابلوهای زیبا و پرانرژی بهره بگیرید.

در ادامه مطلب ایده­هایی را برای شما به اشتراک می­گذاریم تا بتوانید با بهره گرفتن از دیوارهای طوسی رنگ، فضایی زنده و پرنشاط در محیط منزل ایجاد کنید.

بهره گرفتن از رنگ طوسی روشن

رنگ سرد طوسی روشن این قابلیت را دارد که به خوبی با تمامی رنگ­ ها ترکیب شود، این رنگ به شما این امکان را می­دهد تا از رنگ­های متنوع در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید به عنوان مثال همانطور که در تصویر می­بینید رنگ طوسی روشن توانسته است به خوبی با رنگ سفید دیوار، رنگ­های چوبی وسایل و سایر رنگ‌های به کار رفته در محیط سازگار و ترکیب شود و فضایی منحصر به فرد را ایجاد کند.

چگونه از رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا استفاده کنیم؟
چگونه از رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا استفاده کنیم؟

 

بهره گرفتن از رنگ طوسی متمایل به سبز

رنگ طوسی متمایل به سبز یکی از رنگ­های پرطرفداری محسوب می­شود که از آن در تمامی مکان ­ها می­توان استفاده کرد.

به عنوان مثال در تصویر بالا یک حمام را مشاهده می­کنید که از دیوارهایی به رنگ طوسی متمایل به سبز برخوردار است. رنگ طوسی دیوار امکان استفاده از کفپوش ­ها و کاشی ­های رنگارنگ بر روی دیوار را بدون ایجاد محیطی شلوغ فراهم کرده است.

1. بزرگ­تر نشان دادن اتاق با بهره­گیری از دیوار طوسی رنگ

آیا اتاق نشیمن شما کوچک و باریک است و تمایل دارید طراحی دکوراسیون داخلی آن را به گونه ­ای انجام دهید که کمی بزرگتر نما بدهد.

به شما توصیه می­کنیم از رنگ طوسی روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید و سقف اتاق نشیمن را سفید کنید. بدین شیوه شما از یک اتاق نشیمن بازتر و بزرگتر برخوردار می­شوید.

2. بهره ­گیری از رنگ طوسی برای جداسازی فضای آشپزخانه­ های کوچک

یکی دیگر از موارد استفاده از رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون داخلی جداسازی فضای آشپزخانه از اتاق نشیمن و .... است.

همان طور که در تصویر می‌بینید رنگ طوسی دیوار و کابینت­های آشپزخانه به خوبی، آشپزخانه را از اتاق نشیمن مجزا کرده است.

این رنگ­ های خنثی به کار رفته در محیط، به کارگیری و استفاده از مبلمان زرشکی و تابلوی رنگارنگ را نیز ممکن کرده ­اند که فضایی مدرن و جذاب ایجاد کرده است.

یک گالری در اتاق نشیمن خود داشته باشید.

بهره ­گیری از رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون داخلی به شما این امکان را می­دهد تا بتوانید یک گالری رنگارنگ از تابلوهای متنوع را روی دیوار خود جای دهید.

از اسباب و اثاثیه متنوع با تنوع رنگی بالا بهره بگیرید و محیطی سرشار از انرژی و جنب و جوش در اتاق نشیمن خود داشته باشید.

به عنوان مثال در تصویر بالا دیوارها از یک رنگ طوسی متمایل به آبی برخوردار هستند که به صورت خیلی ظریف و جذاب با رنگ ­های متنوعی از سبز و آبی و زرد ترکیب شده­ است.

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

گاهی برخی افراد ترجیح می‌دهند که تصاویر مورد علاقه‌شان را بر روی دیوار نصب کنند، این تصاویر میتواند شامل تصاویر حیوانات، اشیا، نقاشیهای مدرن و... باشد؛ در واقع هر دیوار می‌تواند نمونه کوچکی از علاقمندی های هر شخص باشد، که آنها را در دید عموم قرار میدهد، به همین دلیل بهتر است اگر شما هم علاقه مند به استفاده از قاب عکس ها و یا تابلو های مختلف هستید در رابطه با قوانین و اصول قرار دادن تابلوها و قاب عکس ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یک موضوع انتخاب کنید

اگر شما هم مایل به داشتن تعدادی قاب عکس در اتاق خود هستید، میتوانید یک موضوع خاص را برای چیدمان قاب هایتان انتخاب کنید، مثلاً می‌توانید عکس هایی که در یک روز زمستانی به برف بازی رفته بودید و و یا تصاویری از بازی کردن فرزندانتان در سنی خاص را چاپ کرده به دیوار بزنید، در واقع انتخاب یک موضوع خاص می تواند بخشی از خاطرات آن روزها برای همیشه در ذهن شما زنده نگه دارد.

ایده هایی برای چیدمان قاب عکس روی دیوار
ایده هایی برای چیدمان قاب عکس روی دیوار

 

از قفسه ها استفاده کنید

برخی افراد حساسیت های خاصی بر روی سوراخ کردن دیوار دارند، پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، میتوانید از قفسه‌هایی در کنار دیوار استفاده کنید و قاب عکسهای خود را در آنها قرار داده و از دیوارتان حفاظت کنید، این گونه تا سال ها نیاز به مرمت دیوار ندارید و به راحتی می‌توانید از قاب هایی با ابعاد جدید نیز استفاده کنید.

ردیف و ستون بسازید

اگر دوست دارید که ارتفاع منزلتان بیشتر به نظر برسد، میتوانید قاب عکسها را به صورت عمودی قرار دهید، در این حالت به دلیل قرار گرفتن قاب ها پشت سر هم ارتفاع دیوار بلندتر به نظر میرسد و اگر هم دوست داشتید که دیوارتان عریض‌تر به نظر برسد، می‌توانید از چیدن تابلوها به صورت افقی استفاده کنید، تا به هدفتان برسید.

از تخته فوم استفاده کنید

برای اینکه آسیبی به دیوار وارد نکنید، با استفاده از یک فوم دیوار را پوشش داده و سپس تعداد قاب های دلخواهتان را بر روی آن نصب کنید.

ساخت سیاه و سفید

بدون شک عکس های سیاه و سفید میتوانند حسی ناب را در هر شخصی ایجاد کند، شما هم اگر تمایل دارید که خاطراتتان رنگ و بوی قدیمی را به خود بگیرد، پیشنهاد میکنیم که تعدادی از عکسهای دلخواهتان را سیاه و سفید کرده و آنها را به دیوار متصل کنید.

از عکاسی پانوراما استفاده کنید

عکاسی پانوراما می‌تواند محیط وسیع‌تری را در یک قاب جا دهد، اگر مایل هستید که در عکستان مساحت بیشتری را جای دهید، میتوانید از این مدل عکاسی استفاده کنید و مطمئن باشید که نصب قابهای آنها بر روی دیوار میتواند جذابیت خاصی را برای شما و سایر افرادی که برای اولین بار آن را می‌بینند داشته باشد.

یک جدول زمانی بسازید

مراحل رشد فرزندان، جوانی تا پیری و... میتوانند ایده‌ی جذابی برای قاب عکسها باشد. میتوانید در بازه‌های زمانی مختلف از فرزندان و یا خودتان عکس تهیه کنید و هر چقدر که زمان جلوتر میرود، به تعداد آنها اضافه کنید، تا در نهایت یک دیوار پر از عکسهای زیبا از دوران رشد فرزندان و یا گذر عمر خودتان داشته باشید.

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

آیا شما نیز به دنبال طراحی حیاط ویلای خود به زیباترین نحو ممکن هستید و می­خواهید عناصر جدیدی به حیاط منزل خود اضافه کنید؟

برای این کار در هنگام طراحی و ساخت حیاط، محیطی را که در اختیار دارید همانند اتاق ­های داخلی ویلا بدانید و توجه داشته باشید که همان نکاتی را که در طراحی دکوراسیون اتاق­ های داخلی رعایت می­کنید در حیاط و قسمت بیرونی منزلتان نیز باید رعایت کنید.

در اینجا به شما نکات حائز اهمیتی که در طراحی حیاط بهتر است رعایت کنید را ارائه می­دهیم.

چه نکاتی را در طراحی و ساخت حیاط باید مورد توجه قرار بدهید؟

خواسته ­های خودتان را از چشم انداز حیاط مشخص کنید

در ابتدا یک لیست کامل از نیازها و خواسته­ های خود که تمایل دارید منظره حیاط به شما ارائه بدهد تهیه کنید.

به عنوان نمونه آیا شما تمایل دارید یک فضای بازی برای فرزندان خود داشته باشید؟

آیا به دنبال طراحی مکانی هستید که خانواده را در حیاط دور هم جمع کنید؟

تمایل دارید در حیاط خود فضایی به کاشت سبزیجات اختصاص دهید؟

پاسخ دادن به این سوالات و مشخص کردن این نیازها به شما کمک می­کند تا طرح دلخواه خود را در حیاط پیاده سازی کنید و از آن لذت ببرید.

 

حیاط را به دقت بررسی کنید.

به آب و هوای حیاط در ساعت مختلف روز توجه کنید. الگوهای باد و آفتاب را در منزل خود بررسی کنید. امکان دارد شما بخواهید یک پاسیو مدرن و جذاب در قسمت غربی حیاط خود داشته باشید اما آفتاب بعد از ظهر آنقدر زیاد باشد که امکان استفاده از آن را به شما ندهد. لذا بهتر است آرامش بخش بودن آفتاب و سوزان و گرم نبودن آن را در ساعات مختلف روز مورد بررسی قرار بدهید.

در نظر نگرفتن عناصر باد، خورشید و باران اشتباهات رایجی هستند که بسیاری از افراد مبتدی در طراحی حیاط منزل انجام می­دهند.

مدتی در حیاط منزل خود بنشینید

گذراندن اوقاتی از روز در حیاط کمک می­کند تا بتوانید به بهترین شکل عناصر دلخواه خود را در حیاط به کار ببرید و آنها را راحت­ تر انتخاب کنید و به کار ببرید.

یک نقطه کانونی در حیاط خود پیدا کنید.

در طراحی حیاط خود یک نقطه کانونی قرار بدهید که بتواند در عین ساده بودن توجه زیادی به خود جلب کند. این ساده­ ترین کار ممکنی است که شما می­توانید برای ایجاد یک چشم­ انداز ویژه در حیاط منزل انجام بدهید.

این چشم انداز و نقطه کانونی می­­تواند یک مجسمه و یا گلدان و گیاهی خیره کننده و زیبا باشد.

فضایی برای رفت و آمد افراد در نظر بگیرید

اجرای این اصل ممکن است برای افراد مبتدی کمی دشوار باشد. اما وجود یک فضا که امکان قدم زدن را برای افراد فراهم می­کند می­تواند جلوه­ای زیبا در چشم ­انداز حیاط شما ایجاد کند.

این کار تغییراتی کوچک در اندازه، شکل و رنگ محیط ایجاد می­کند که در طی آن گیاهان بلند در یک قسمت ساختمان قرار می­گیرند و درون آن فضایی به رفت و آمد اختصاص پیدا می­کند.

تکرار یک عنصر در حیاط می­تواند حس انسجام را در ذهن افراد تداعی کند اما تکرار عناصر باید به گونه ­ای باشد که از یکنواخت بودن محیط جلوگیری کند و این حس را در ذهن افراد ایجاد نکند.

برای این کار می­توانید به صورت گاه به گاه از یک عنصر جدید در طراحی حیاط خود بهره بگیرید.

---------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

در هنگام خرید تخت خواب ویژگی های مهمی را باید مورد توجه قرار بدهید که از جمله آنها می توان به حالت خوابیدن شما و کیفیت تشک مورد استفاده اشاره کرد.
با در نظر گرفتن نکات مهمی که در ادامه گفته میشود شما میتوانید یک تخت خواب مناسب و راحت را انتخاب کنید.
نحوه خوابیدن شما چگونه است؟
افراد به اشکال متفاوتی میخوابند که این امر باعث تفاوت عملکرد تشک ها نیز میشود؛ افراد معمولا به صورت، بر روی پهلو، پشت و یا شکم میخوابند که به عنوان مثال کسانی که بر روی شکم میخوابند معمولا تخت های نرم تر را ترجیح میدهند در حالی که استفاده از تخت های نرم بیشتر برای افرادی که به پهلو میخوابند مناسب است.
درست است که هر کدام از تشک های مختلف، مناسب یک نوع خواب می باشد اما انتخاب آن در نهایت یک کار سلیقه ای است، لذا بهتر است قبل از خرید آنلاین به فروشگاه مراجعه کرده و تشک های مختلف را مورد بررسی قرار بدهید.
وزن شما چه قدر است؟
افرادی که وزن بالایی دارند بهتر است در هنگام خرید تخت خواب میزان سفتی، درجه حرارت و جایگاه خوابیدن خود بر روی تخت را در نظر بگیرند، معمولا افرادی که از وزن کمتری برخوردارند تشک های نرم را ترجیح می دهند در صورتی که افرادی که وزن بالاتری دارند تشک های محکم تر را ترجیح می دهند.
تشک های هیبرید از جمله تشک هایی هستند که به خاطر سازگاری و پشتیبانی مناسب و مطلوب در بین افراد دارای وزن بالا از محبوبیت ویژه ای برخوردارند.
در صورتی که قصد خرید تخت خواب نامناسب با گروه وزنی خود را دارید بهتر است قبل از خرید نسبت به پشتیبانی کافی و راحت بودن آن اطمینان حاصل کنید، به عنوان مثال یک فرد سنگین وزن ممکن است تشک فوم یا لاتکس را به دلیل کاهش فشار بر روی عضلات در هنگام خواب انتخاب کند که این امر در صورت پشتیبانی و راحتی مناسب تشک می تواند انتخاب مناسبی باشد.

خونسرد و یا خونگرم بودن خود را در نظر بگیرید
بعضی از تشک ها گرمای بیشتری را ایجاد می کنند؛ به این معنی که معمولا تشک های نرم مانع از به هدر رفتن انرژی بدن شما و در نتیجه جریان هوای کمتری در بدن شما می شوند و بدین نحو باعث گرم شدن شما می شوند، مواد تشکیل دهنده تشک نیز تاثیر زیادی در تولید گرما دارند.
در صورتی که گردش هوا و خنک بودن تشک و تخت خواب برای شما اهمیت زیادی دارد انتخاب تشک های فنردار و هیبرید می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.
بودجه ی خود را در نظر بگیرید.
تا چند سال پیش هزینه کردن بیشتر برای خرید یک محصول به معنای دست یابی به یک محصول باکیفیت تر بود، البته امروزه به کمک صنعت تشک آنلاین این موضوع دیگر صادق نیست و پول بیشتر به معنای دستیابی به تشک بهتر نیست.
برای تخت خواب خود چه میزان استحکام را در نظر دارید؟
میزان سخت و نرم بودن تشک ستگی به نوع بدن، اندازه و دیگر عواملی دارد که شما با آن احساس راحتی می کنید، در بیشتر مواقع خریداران پشتیبانی تشک را با استحکام آن اشتباه می گیرند؛ توجه داشته باشید که پشتیبانی به معنای نحوه قرار گیری ستون فقرات شما در تراز مناسب است به نحوی که هیچ گونه فشاری را در ستون فقرات خود احساس نکنید، استحکام نیز به راحت بودن اولیه شما با تخت خواب مربوط میشود.

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

راهنمای خرید تخت خواب

  • بخشی آفیشیال