بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

بخشی آفیشال

محمد بخشی|مشاوره حرفه ای ویلا و آپارتمان در نوار ساحلی مازندران

همکاری با یک تیم تخصصی و کاربلد در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و یک تیم ممتاز و حرفه ای در زمینه ی مشاوره رایگان فروش و ارائه ی خدماتی از قبیل تحلیل سیستم مدیریت،عارضه یابی،سرمایه گذرای و... . شایان ذکر است ، با وجود این سابقه و پیشینه، بزرگترین سرمایه ای که به آن مفتخر خواهیم بود ،اعتماد شما،همکاری با شما و جلب رضایت شماست.

۵۸ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

الکشی از اصطلاحات هندسی استفاده می کند که نشان می دهد مقرنس فضایی است که یک مسئله ریاضی خاص در آن اجرا می شود. در این مسئله، تعداد احتمالی جایگشت با تغییرات در زاویه 90 درجه تعیین می شود. همانطور که الکشی نشان می دهد، زاویه ای که در آن دو وجه تلاقی می کنند، می تواند هر زاویه ای قابل تصور باشد، به شرطی که مطابق با «زاویه قائمه، یا نصف زاویه قائمه، یا مجموع آنها، یا ترکیب دیگری از این دو باشد». نوع ترکیب مجاز محدود نیست: فقط عناصری که ممکن است در چنین ترکیبی استفاده شوند از پیش تعیین شده اند. این مولفه ها تغییرات زاویه مناسب هستند. قوانینی که طراحی مقرنس ها را هدایت می کند، عملکرد معماری دستگاه را به ما یادآوری می کند. مقرنس در اصل کمی بیشتر از یک تکیه گاه گوشه داخلی است. گوشه ها از زوایای 90 درجه ساخته شده اند. گوشه ها اغلب به حمایت اضافی نیاز دارند زیرا استرس در آنجا متمرکز می شود. مقرنس بارها و بارها به ما یادآوری می کند که مستقیماً وزن را تحمل می کند. در واقع، هرچه آراسته تر باشد، وزن بیشتری را می تواند تحمل کند. هر لایه اضافی سطح بیشتری از سازه ایجاد می کند و باعث افزایش پشتیبانی می شود. از نظر معماری غربی، این متناقض به نظر می رسد. برای غربی‌ها، شکل و کارکرد از هم جدا می‌شوند: غالباً یکی به قیمت دیگری قربانی می‌شود. اما عناصری مانند مقرنس نشان می دهد که در معماری اسلامی کاربردهای عملی و ملاحظات زیبایی شناختی غالباً با هم همپوشانی دارند.

مقرنس: جزء کلیدی معماری اسلامی بخش سوم
مقرنس: جزء کلیدی معماری اسلامی بخش سوم

 

امکانات پیچیده ای که در اختیار طراح مقرنس است نیز باعث می شود که عملکرد فیزیکی آن مبهم باشد. علاوه بر این، ظاهر آن برای یادآوری تداعی های الهی برای بیننده نیز هست. ساختار استالاکتیت چشم را به سمت بالا می برد. از این نظر، فرم‌های دقیق بزرگ و نزدیک به بیننده به شکل واحدی در بالای طاق می‌پیوندند. این می تواند بازتابی زمینی از کهن الگوهای ماوراء طبیعی باشد: اشکال و زوایای زمینی که ما در جهان مادی با آنها آشنا هستیم، تقریب ناقصی از اشکال آسمانی ناشناخته هستند. برعکس، حرکت مقرنس به سمت پایین، دلالت بر نزول آسمانی به سوی زمین و احاطه الهی به اشکال مادی دارد.

اما این ارتباط بین ریاضیات و الهیات مختص هنر و معماری اسلامی نیست. تمرکز ریاضی این رشته ها نشان دهنده ماهیت ریاضی دین اسلام است. در واقع، قرآن به دلیل اهمیت عددی آن مورد توجه قرار گرفته است. قرآن دارای ساختار ریاضی گیج کننده است. دانشمندان مسلمان به دنبال رمزگشایی اهمیت عددی در حروف و کلمات آن هستند. از این نظر، تسلط فکری بر ظرافت ریاضی منجر به اشراق معنوی می شود. فرم‌های معماری ساختار الهی را آشکار می‌کنند، زیرا در معنای فیثاغورثی، معماری یکی از خدایی‌ترین هنرهاست. مانند موسیقی، معماری هنری است مبتنی بر اعداد، و امکانات ارائه شده توسط تناسب عددی به تقلید از نسبت های الهی خلقت فیزیکی خدا نزدیک تر است. در حالی که کلمات غالباً آشکارا صحبت می کنند، برای عرفا اعداد نسبت الهی را آشکار می کنند.

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

سبک تزئینی که توسط هنرمندان و معماران اسلامی به کار می‌رفت، منجر به ایجاد ساختمان‌ها و اشیا با عناصر تزئینی شد. خود ساختمانها اغلب هسته‌های سازه‌ای بودند که با مواد مختلف پوشش داده و پوشانده شده بودند. به عنوان مثال، آجرهای مقرنس ممکن است با چوب یا کاشی پوشانده شده باشند که عمق و پیچیدگی بیشتری به یک هسته پیچیده می‌افزاید.

در حالی که غربیها اغلب این باور اشتباه را دارند که هنر اسلامی به دو بعد محدود میشود، هنر اسلامی میتواند از طریق تکرار و در هم آمیختن الگوها، دوبعدی را به سه بعدی تبدیل کند. طرحهای در هم آمیخته توهم سطوح مختلف را ایجاد می کنند. علاوه بر این، سطوح بافتی مصالح ساختمانی مانند گچ و آجر، امکانات موجود را برای هنرمندان و معماران چند برابر میکند. در واقع، کنترل استادانه ای که طراحان اسلامی بر الگوهای هندسی نشان می‌دهند، آنها را قادر می‌سازد تا الگوهای دو بعدی را به منظور ایجاد جلوه‌های سه بعدی و نوری دستکاری کنند. برای مثال، پیچیدگی مقرنس‌ها به طراحان اجازه می‌دهد تا نواحی مثبت و منفی فضا را متعادل کنند و در نتیجه ساختمان‌هایی را ایجاد کنند که از نظر عملکردی و زیبایی‌شناختی کامل هستند.

در واقع، در جهان اسلام، نقش مهندس معمار ارتباط تنگاتنگی با ریاضیدان داشت. از سوی دیگر، در غرب، نقش معمار از طریق فرآیندی به وجود آمد که طی آن طراحان-سازندگان به آرامی خود را از ردیف سازندگان و صنعتگران متمایز کردند. به عنوان مثال، معمار اسلامی احمد بن محمد الحصیب، الحاسب به معنای «ریاضی دان» نامیده می شد. مسائل پیچیدگی هندسی استان معمار اسلامی بود.

مقرنس: جزء کلیدی معماری اسلامی بخش دوم
مقرنس: جزء کلیدی معماری اسلامی بخش دوم

 

با این حال، این مؤلفه‌های اساسی تزئینات اسلامی خالی از اهمیت فلسفی و کلامی نیستند. در واقع، مفاهیم فلسفی مسلمانان در اشکال معماری آنها تجسم یافته است. روابط بین این اشکال توسط چیزی که ممکن است به عنوان ریاضیات معنوی از آن یاد کنیم تعیین می‌شود. معنویت اسلامی با انواع ریاضیات کیفی توسعه یافته توسط فیثاغورث (580-500؟ قبل از میلاد) مرتبط است. برای فیثاغورث، اعداد عناصر نهایی جهان بودند. به عبارت دیگر، اعداد الهی بودند: برای یک فیثاغورثی، درک روابط بین اعداد تنها میتواند به درک ماهیت جهان منجر شود.

پس معنویت اسلامی بین عقل و روح پیوند مستقیم می بیند. این روابط اساساً به استعاره‌های فضایی رونویسی می شوند. عقلانیت و معنویت به ترتیب راههایی برای درک جهانهای جسمانی و نامرئی هستند که همپوشانی دارند. ساختار ریاضی هنر و معماری اسلامی منعکس کننده نقطه ای است که در آن روشنفکر به معنویت سرازیر می شود. به این ترتیب، تکرار یک کارکرد مفهومی دارد. در نظر گرفته شده است که فضایی برای حل تنشها فراهم شود: با وجود پیچیدگی بسیار مقرنس، شکل آن نیز توسط قوانین ثابتی تعیین میشود که روابط بین اجزای آن را دیکته میکند. به تعریف مقرنس که توسط ریاضیدان تیموری قرن پانزدهم الکشی (1380-1429) ارائه شده است، توجه کنید:

مقرنس سقفی است پلکانی با وجوه و سقفی مسطح. هر وجهی با یک زاویه قائم یا نصف زاویه راست یا مجموع آنها یا ترکیب دیگری از این دو، وجه مجاور را قطع می کند. این دو وجه را میتوان به صورت ایستاده در صفحه ای موازی با افق تصور کرد. در بالای آنها یا یک سطح صاف نه موازی با افق ساخته شده است یا دو سطح صاف یا منحنی که سقف آنها را تشکیل م دهد. هر دو وجه به همراه سقف آنها یک سلول نامیده می شود. سلولهای مجاور که پایه‌های خود را در یک سطح موازی با افق قرار داده‌اند، یک ردیف نامیده می‌شوند.

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

مقرنس، گونه ای از طاق های استالاکتیتی، از ویژگیهای اولیه معماری اسلامی است. مقرنس که در اواسط قرن دهم در شمال شرق ایران و مرکز شمال آفریقا توسعه یافت، دو سر گستره وسیعی که دارالاسلام را تشکیل می‌داد، با بافت لانه زنبوری خود به ویژگی مشترک کاخ‌ها و معابد تبدیل شد. در واقع، از قرن یازدهم به بعد، تقریباً در تمام ساختارهای اسلامی به یک ویژگی برجسته مبدل گشت و به عنوان یک عنصر کلیدی در زبان بومی معماری اسلامی تا دوران مدرن باقی ماند.

مقرنس شکلی است که آرمانهای تمدن اسلامی را تجسم می بخشد: شکل فیزیکی آن که با سیالیت و تکرار مشخص می‌شود، بر اصول کلامی اسلامی استوار است.

در مقرنس چهار ویژگی اصلی وجود دارد که ظاهر آن را متمایز می کند. اول اینکه سه بعدی است و در نتیجه در سازه های ساخته شده حجم می دهد. دوم اینکه درجه این حجم متغیر است. در نتیجه، این تنوع به معماران این امکان را می‌دهد که مقرنس‌ها را به ‌عنوان یک سازه‌ای صرفاً معمارانه برای پشتیبانی از یک سازه یا به‌ عنوان وسیله‌ای زینتی اجرا کنند. به عنوان سومین ویژگی، مقرنس هیچ مرز منطقی و ریاضی نمی‌شناسد. هیچ یک از عناصر آن یک واحد ترکیبی متناهی نیستند. در نتیجه هیچ مرز منطقی یا ریاضی محدود کننده مقیاس ترکیب مقرنس وجود ندارد. از این نظر شاید مفید باشد که نقوش لانه زنبوری پلکانی مقرنس را به شکلی مانند فرکتال تشبیه کنیم. فراکتال که شکل آن با یک معادله جبری ساده تعیین میشود، نیز محدودیتی ندارد و میتواند تا بی نهایت کشیده شود. به همین ترتیب پیچیدگی مقرنسها تنها به مهارت معمار و سازنده محدود میشود. چهارمین ویژگی مقرنس این است که به دلیل حجم متغیر، یک واحد سه بعدی به راحتی به شکل دو بعدی تبدیل میشود.

مقرنس یکی از اجزای اصلی معماری اسلامی است. به همان اندازه که ستون یونی از معماری یونانی-رومی است، جزئی از زبان بومی معماری اسلامی است. به همین ترتیب، مقرنس ها در لحظه‌ای که سبک معماری اسلامی بیشترین تأثیر خود را داشت، به یک ویژگی استاندارد معماری تبدیل شد. در نتیجه، ساختمان های قرون وسطایی از قرطبه، اسپانیا، تا دمشق، سوریه، مشبک کاری پیچیده مقرنس را به نمایش می گذارند.

مقرنس: جزء کلیدی معماری اسلامی بخش اول
مقرنس: جزء کلیدی معماری اسلامی بخش اول

 

دارالاسلام از حدود قرن هشتم تا قرن سیزدهم، ساختار قدرت برتر جهان اسلام بود. تأثیر عظیم مقرنسها در محیط ساخته شده شهرها از اقیانوس اطلس تا چین، گواهی بر قدرت سیاسی است که جباران اسلام بر جهان قرون وسطی اعمال کردند. در واقع، مقرنس با توسعه ساختار قدرت اسلامی توسعه یافت. پس از رحلت حضرت محمد (ص) در سال 632، ساختار قدرت اسلامی به سرعت گسترش یافت. در واقع، در سال 732، تنها 100 سال پس از مرگ پیامبر، اعراب از صحرا تا مرکز فرانسه گسترش یافتند، جایی که شکستی قاطع در پواتیه متحمل شدند. فرهنگ اسلامی که در هنر، ادبیات و معماری مشهود بود، به عنوان یک امپراتوری اسلامی به واقعیت تبدیل شد.

ویژگی هنر و معماری اسلامی تکیه بر تزیین و تکرار است. نقش تزیینات در هنر اسلامی به مشخص شدن آن کمک می کند. این به معماری نیز گسترش مییابد. این که یک فرم تا چه اندازه کارکرد معماری و تزئینی دارد به تعیین ارزش کلی آن در بافت اسلامی تا حدی که برای زیبایی شناسی غربی ناشناخته است کمک میکند. برای هنر و معماری غربی، فرم و عملکرد مقوله‌های جداگانه ای هستند و یک ساختمان لزوما نباید هم کاربردی و هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد. اما برای هنر و معماری اسلامی، این دو جزء مترادف هستند.

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

بذر یا نهال خود را با احتیاط بکارید: هنگام کاشت بذر، حتماً آنها را در عمق مناسبی که روی بسته بذر مشخص شده بکارید، با کف دست خاک را محکم روی آنها بکوبید و هر زمان که سطح خاک خشک شد، آبیاری کنید. هنگام کاشت نهال، گلدان را با احتیاط برگردانید در حالی که دست خود را روی خاک قرار داده و ساقه را بین انگشتان خود قرار دهید. گلدان را به آرامی از همه طرف فشار دهید و آن را برگردانید. توده خاک را در دستان خود بگیرید و به آرامی ماساژ دهید تا ریشه ها دیگر به شکل گلدان گیر نکنند. اگر گیاه به ریشه متصل است، باید آن را با شدت بیشتری ماساژ دهید، شاید حتی از چاقو برای شل کردن حصیر ریشه ها استفاده کنید. در نهایت، با استفاده از دستان خود یا یک ماله کوچک، سوراخی در خاک ایجاد کنید که بزرگتر از جرم ریشه نباشد. گیاه را در جای خود قرار دهید، ریشه ها را با خاک بپوشانید (مطمئن شوید که در این فرآیند هیچ قسمتی از ساقه را نپوشانید، که برای بسیاری از انواع گیاهان حکم مرگ دارد) و آن را محکم به زمین فشار دهید.

به اندازه کافی آب بدهید: به طور معمول در طول فصل رشد، گیاهان به حدود یک اینچ آب در هفته نیاز دارند. اگر بارندگی وجود نداشته است، مطمئن شوید که مقدار کافی آب تامین می کنید. برای حذف حدس و گمان، یک راه آسان برای بررسی تشنگی گیاهان این است که انگشت خود را به عمق دو اینچ در خاک ببرید. اگر احساس می کنید خشک می شود، به احتمال زیاد زمان آب دادن است. و به یاد داشته باشید، بیشتر گیاهان بهتر است کمی خشک شوند. آب بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی مضر ریشه شود. هنگام آبیاری، هدف شما این است که خاک مرطوب باشد اما خیس نباشد.

11گام مهم برای داشتن یک باغچه جذاب بخش سوم
11گام مهم برای داشتن یک باغچه جذاب بخش سوم

 

از مالچ آزادانه استفاده کنید: با پوشاندن خاک با سنگ (که می تواند خاک را مرطوب و گرم نگه دارد) و مواد آلی، علف های هرز به سختی جوانه می زنند و زمین خنک و مرطوب نگه داشته می شود. کرم ها و دیگر موجودات مفید خاک مالچ را دوست دارند. همانطور که پوسیده می شود، مانند کمپوست به سوخت شبکه غذایی خاک تبدیل می شود. تطبیق نوع مناسب مالچ با هر محصول مهم است. تراشه های چوب برای درختان میوه، درختچه ها، گل های چند ساله و سایر گیاهان بزرگ و با عمر طولانی ایده آل هستند. سبزیجات خوش طعم، مالچ با وزن کمتر مانند کاه یا برگ را ترجیح می دهند.

از باغتان مراقبت کنید: یک ریتم فصلی برای نگهداری باغ وجود دارد. بهار موعد حذف علفهای هرز است. تابستان نیاز به هوشیاری بیشتری دارد تا باغ به خوبی آبیاری شود. پاییز فصلی است تمیز کردن. در طول فصل رشد، به آنچه که گیاهان به شما می گویند توجه کنید. برگ زرد یا تغییر شکل داده نشانه آن است که باید آن را جدا کنید. گیاهی که زیر وزن خود فرو می ریزد، برای چنگ زدن فریاد می زند. پوشش گیاهی انبوه و بیش از حد رشد کرده نیاز به هرس دقیق دارد تا اشیا باز شوند تا نور خورشید و هوای تازه بتوانند به گردش درآیند.

---------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

سقف به عنوان اولین خط دفاعی در برابر آب و هوای شدید، هدف عملی محافظت از اموال شما و محتویات آن در برابر عناصر بیرونی است. نه تنها این، بلکه فضای اضافی را نیز فراهم می کند و می تواند بازده انرژی کلی را از طریق فناوری پنل خورشیدی و عایق بهبود بخشد. سقف علاوه بر ارائه عملکرد، می تواند ظاهر کلی یک ملک را بدون توجه به سبک معماری بهبود بخشد.

سقف شیروانی با هزینه کم، طراحی ساده و کیفیت استثنایی زهکشی آب، یکی از محبوب ترین انواع سقف های موجود است.

سقف شیروانی چیست؟

شیروانی قسمت A شکل دیوار بین دو ضلع شیبدار متقاطع است که بسته به دارایی شما می تواند به یک اندازه یا اندازه های متفاوت باشد. در برخی موارد، معمولاً برای خانه‌های بزرگ‌تر، دو یا چند شیروانی را می‌توان با سبک‌های سقف مسطح‌تر به هم متصل کرد تا عمق بیشتری به ملک اضافه شود.

مزایای سقف شیروانی چیست؟

چه در حال بازسازی خانه خود باشید و چه سقف فعلی شما به پایان عمر خود رسیده است، انتخاب نوع سقف مناسب می تواند یک کار نسبتاً چالش برانگیز باشد. طراحی سقف شیروانی دارای فهرست طولانی از مزایا است که به محافظت از اموال شما در برابر آسیب آب و برف کمک می کند و در عین حال ظاهری زیبا را حفظ به آن می بخشد.

مزایای سقف شیروانی
مزایای سقف شیروانی

 

1. هزینه کم

هزینه های کلی ساخت و نصب سقف های شیروانی به طور قابل توجهی کمتر از جایگزین های سقف های پیچیده تر است، زیرا طراحی آن ها ساده و ساخت و نصب آن ها ارزان تر است.

2. تخلیه آب

طراحی شیب دار سقف شیروانی امکان زهکشی استثنایی آب را فراهم می کند، زیرا زاویه شیب به این معنی است که باران و برف می توانند به راحتی از سقف سر بخورند. این باعث نشت کمتری می شود زیرا هر گونه تجمع آب را از بین می برد که به نوبه خود باعث می شود سقف شما برای مدت طولانی تری کاملاً کاربردی بماند.

3. فضای اضافی

در مقایسه با طرح های سقف های جایگزین، شکل شیب دار سقف های شیروانی به این معنی است که آنها بیشترین فضا را برای اتاق زیر شیروانی یا سقف های طاق دار ارائه می دهند. نه تنها این، بلکه فضای اضافی نیز به بهبود تهویه داخل ملک کمک می کند.

4. مواد

وقتی صحبت از ساخت سقف می شود، تطبیق پذیری آن به این معنی است که می توان از مواد مختلفی استفاده کرد، از جمله:

کاشی های سفالی

کاشی های بتنی

ورق فلزی

بنابراین، بسته به نیاز و ظاهر ملک خود، می توانید سقف شیروانی مناسبی را برای تکمیل خانه خود بیابید.

دریچه های شیروانی در نزدیکی قله سقف، اجازه می دهد تا هوای گرم و مرطوب با هوای خنک تر و خشک جایگزین شود. یکی از نقشهای دریچه های شیروانی تهویه است. هدف این است که هوای گرم و مرطوب اتاق زیر شیروانی را با هوای خنک و تازه از بیرون جایگزین کنید. در خانه‌های قدیمی‌تر، این امر شامل وزش باد هوا به یکی از دریچه‌های شیروانی می‌شد و هوای تازه هوای داخل خانه را از دریچه‌های شیروانی دیگر خارج می‌کند. البته این به باد بستگی داشت، مطمئن شوید که هیچ چیز مانع جریان هوا در اتاق زیر شیروانی نمی شود.

----------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

ابزار اولیه باغبانی را بدست آورید: حداقل، هنگام شروع باغ خود باید روی یک بیل محکم و یک جفت دستکش سرمایه گذاری کنید. اما چندین ابزار دیگر در این تجارت وجود دارد که ممکن است مفید باشد: یک قاشق خاک گلدان برای پر کردن آسان گلدان ها و گلدان ها، یک چاقوی آشپزخانه استاندارد برای برش های دقیق هنگام برداشت سبزیجات، یک مته شارژی برای ایجاد سوراخ های زهکشی، هرس دستی برای بریدن ساقه ها و شاخه ها تا قطر نیم اینچ و یک اره هرس کوچک که برای دسترسی به فضاهای تنگ طراحی شده است.

خاک خود را آزمایش کنید: قبل از شروع ایجاد باغ، آزمایش خاک را انجام دهید، که با هزینه ای اندک قابل دریافت است. علاوه بر شناسایی نسبت‌های خاک رس، ماسه، سیلت و مواد آلی در خاک باغچه‌تان، خواهید آموخت که آیا سطح pH شما پایین است و آیا کمبود مواد مغذی دارید یا خیر. همچنین دستورالعمل هایی برای اصلاح هرگونه عدم تعادل دریافت خواهید کرد. آزمایشی بخواهید که مواد سمی که گهگاه در خاک یافت می شوند، مانند سرب و آرسنیک را پوشش دهد. اگر سموم بالاتر از آستانه ایمن یافت شد، از کاشت مواد خوراکی در خاک خودداری کنید. زمین باغچه خود را درست کنید: اولین قدم برای ایجاد بستر باغ، پاکسازی پوشش گیاهی موجود است. علف های هرز ممکن است با دست کشیده شوند. فقط مطمئن شوید که ریشه ها را می گیرید تا دوباره جوانه نزنند. اگر با چمن کاری شروع می کنید، بهتر یک چمن زن اجاره کنید تا چمن ها را پاک کنید. سپس باید فضای آبکاری خود را آماده کنید. بهتر است این کار را انجام ندهید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد - حفاری می تواند زندگی زیر خاک سطحی (از کرم گرفته تا سوسک و تا باکتری) را مختل کند که ایده آل نیست. در عوض باغبانی بدون خاک ورزی را امتحان کنید؛ هنگامی که زباله ها و علف ها را از بین بردید، یک لایه ضخیم از کمپوست را روی منطقه رشد بریزید (حداقل چهار اینچ ضخامت). اگر علف های هرز شما به خصوص سرسخت هستند، می توانید مالچ ورقه ای یا فرآیند استفاده از مقوا برای کمپوست علف های هرز را با حفظ ساختار خاک نیز امتحان کنید. بهتر است تخت هایی که ایجاد می کنید بیش از 4 فوت عرض نداشته باشند تا بتوانید بدون پا گذاشتن روی خاک نرم و فشرده کردن آن، به مرکز آن برسید و تمام کار سخت خود را از بین ببرید.

 11گام مهم برای داشتن یک باغچه جذاب بخش دوم
11گام مهم برای داشتن یک باغچه جذاب بخش دوم

 

تصمیم بگیرید که از بذر رشد استفاده کنید یا نهال پیوندی: شروع بذر ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه شود، اما این یک فرآیند طولانی با دست اندازهای احتمالی در جاده است. برخی از دانه ها در مورد جوانه زدن سرسخت هستند. برخی دیگر به مدت زمان زیادی نیاز دارند تا به گیاهان سالمی تبدیل شوند که برای دنیای خشن بیرون از خانه آماده هستند. به عنوان یک گزینه جایگزین، می توانید برای خرید گیاهان جوانی که در یک گلخانه تجاری رشد می کنند، اقدام کنید. فقط به یاد داشته باشید که لزوماً بزرگترین گیاهان را در دسته نمی خواهید، زیرا این گیاهان اغلب محصول به ریشه هستند. با انبوهی از ریشه های گیاهی در زیر خاک، این نهال ها از گلدان های خود بیشتر شده اند و ممکن است به خوبی به باغ منتقل نشوند.

-------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

راه اندازی باغ یکی از با ارزشترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. گلهای معطر بکارید یا یک باغ سبزی راه اندازی کنید (یا هر دو!) همه می توانند از کمی کثیف شدن دستان خود سود ببرند! اما اگر در باغبانی تازه کار هستید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. وقتی پروژه خود را به مراحل قابل مدیریت تقسیم می کنید، می توانید با سرعت خود به باغبانی بپردازید. و به زودی پاداش تلاش خود را با مناظر زیبا، طعم های خوشمزه و شکوفه های رنگارنگ خواهید دید. این مراحل به شما کمک می کند تا از ابتدا شروع کنید، اما اگر چیز خاصی در ذهن دارید، می توانید از یک طرح باغبان حرفه ای نیز برای راهنمایی طراحی خود استفاده کنید.

با ابزار مناسب و دانش مناسب، می توانید به راحتی اصول باغبانی مورد نیاز برای تبدیل حیاط خلوت خود را به بهشت گیاهان پر رونق بیاموزید.

برای شروع ایجاد یک باغ در حیاط خلوت این نکات گام به گام باغبانی را دنبال کنید تا حیاط خلوت خود را به یک باغ کوچک باصفا تبدیل کنید.

منطقه آب و هوایی خود را تعیین کنید:موفقیت در باغبانی به معنای قرار دادن گیاه مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب است. این با درک محصولات مناسب با منطقه آب و هوایی شما و فصلی که در آن کاشته می شود شروع می شود. شرایط آب و هوایی منطقه خود را پیدا کنید و با میوه ها، سبزیجات، گل ها و گیاهانی که در آن رشد می کنند آشنا شوید. هنگامی که منطقه آب و هوایی خود را شناختید، تاریخ تخمینی اولین و آخرین یخبندان را جستجو کنید تا مدت زمان فصل رشد خود را بدانید. اکنون، می توانید به دنبال گیاهانی بگردید که با شماره مربوط به منطقه سختی شما برچسب گذاری شده اند. اگر بذر می‌خرید، تعداد «روز تا رسیدن» که در بسته بذر ذکر شده است را با طول فصل رشد خود مقایسه کنید.

 11گام مهم برای داشتن یک باغچه جذاب! بخش اول
11گام مهم برای داشتن یک باغچه جذاب! بخش اول

 

تصمیم بگیرید چه چیزی می خواهید بکارید:از محدودیت های منطقه آب و هوایی و ترجیحات شخصی خود برای تعیین گیاهانی که می خواهید رشد کنید استفاده کنید. از خود بپرسید که دوست دارید چه نوع میوه ها و سبزیجاتی بخورید و آن ها را بکارید. همچنین، فضای باغبانی خانه در دسترس خود را نیز در نظر بگیرید. اگر فقط برای یک باغ کوچک جا دارید، عاقلانه است که از کاشت گیاهان بزرگ خودداری کنید.

آیا می خواهید باغ سبزیجات بکارید؟ باغ گیاهی یا باغ گل؟ اگر سبزیجات را برای کمک به میز شام خود انتخاب کنید، آن‌هایی را بکارید که خانواده‌تان می‌خورند. اگر می‌خواهید گل‌هایی برای طعم، رنگ و عطر آن‌ها داشته باشید، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید گل‌هایی یکساله داشته باشید که بیشتر تابستان شکوفا شوند اما باید هر بهار دوباره کاشته شوند یا گل‌هایی چند ساله که زمان شکوفایی کوتاه‌تری دارند اما سال به سال بازمی‌گردند. هر کدام، یا حتی ترکیبی از آنها، باغی خیره کننده می سازد، اما نیازهای نگهداری متفاوتی خواهد داشت.

مکان ایده آل باغ را انتخاب کنید:بیشتر گل‌ها و سبزیجات به چندین ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارند، بنابراین به دنبال منطقه‌ای باشید که برای گیاهی که کاشته اید به اندازه کافی آفتاب کامل دریافت کند. رشد گیاهان همچنین در یک قطعه زمین مسطح که نزدیک سازه ای است که پوشش باد را فراهم می کند آسان تر خواهد بود.

----------------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

عمارت شهرداری تبریز در میدان شهرداری این شهر که به میدان ساعت نیز معروف است، قرار دارد. این نقطه از شهر در واقع مرکزی‌ترین نقطه آن است؛تقاطع خیابان امام خمینی و ارتش. این بنای باشکوه در فاصله سالهای 1314 تا 1320 هجری شمسی در زمینی به مساحت 9600 متر مربع، در سه طبقه ساخته شده و به عنوان یکی از آثار ارزشمند و معروف تبریز به ثبت ملی رسیده است.

عملیات ساخت و ساز این عمارت در زمان شهرداری وقت به نام حاج ارفع جلیلی در سال 1314 آغاز شد. گورستانی متروکه و مخروبه در محله نوبریه سابق که امروزه به مقصودیه معروف است، قرار داشت؛ محل بنای این کاخ انتخاب شد و با نظارت مهندسان آلمانی آغاز به کار کرد. بنای زیبای عمارت شهرداری دارای برج ساعتی به بلندی 4/30 متر است و در طی این 70 سال هرگز به خواب نرفته، بلکه بی وقفه در هر پانزده دقیقه یکبار زمان را به مردم شهر یادآور شده است. در حال حاضر نیز شهرداری تبریز در این ساختمان متمرکز است و تمامی امور عمرانی و اداری شهرداری در این عمارت انجام میشود.

معماری

نقشه هوایی این ساختمان به شکل یک عقاب در حال پرواز است که بالهایش را گشوده و در حال پرواز است. این سبک از معماری شبیه معماری ساختمانهای کشور آلمان قبل از جنگ جهانی دوم است.نمای این بنا در قسمت معابر اصلی شهر که مربوط به بخش شمالی و شرقی آن میشود، سنگی و نمای مربوط یه بخش جنوب و غرب ترکیبی از آجر و سنگ می‌باشد. این کاخ دارای یک ورودی تشریفاتی در بخش مشرف به میدان اصلی است و چندین ورودی دیگر در بخش محوطه دارد. از تزئینات به کار رفته در معماری باشکوه این عمارت میتوان به سنگهای حجاری شده در بخش رخ بام و قاب پنجرههای آن اشاره کرد.

برج ساعت تبریز؛ یادگاری از معماران آلمانی
برج ساعت تبریز؛ یادگاری از معماران آلمانی

 

کاربری عمارت از گذشته تاکنون

این عمارت از همان ابندا به منظور استقرار شهرداری احداث شد. امروزه نیز با وجود تقسیم بندی شهر به مناطق مجزا همچنان به عنوان پایگاه مرکزی شهرداری تبریز مورد استفاده است. از دیگر کاربریهای این عمارت به دلیل اهمیت و زیبایی آن اکثر ملاقاتهای رسمی و دیپلماتیک در عمارت مذکور انجام میشود. اولین موزه شهر و شهرداری کل کشور و شورای اسلامی تبریز نیز در این عمارت مستقر است.

در موزه کاخ شهرداری تالارهایی مربوط به چاپ و نشر، تالار دفاع مقدس،فرش، دوربینهای قدیمی، هنرهای معاصر،خط و خوشنویسی، تالار حکمت و... تعبیه شده است. بی شک یکی از جذاب رین و زیباترین این تالارها مربوط به تالار فرش آن است، زیرا در این بخش گنجینه‌ای ارزشمند و شاخص از فرشهایی با قدمت 110 سال به معرض نمایش گذاشته شده است. 12 تخته از این فرشهای منحصر به فرد از زمان تاسیس شهرداری تبریز به دستور شهردار وقت؛ ارفع الملک جلیلی در سال 1320 بافته شده و به اتمام رسیده است. تالار دوربینهای قدیمی نیز از آن بخشهای بسیار دیدنی موزه است؛ تاریخچه و روند تکامل و شکل گیری انواع دوربینهای قدیمی دورههای مختلف تاریخی به تماشا گذاشته شده است.

در محوطه ساختمان نیز تعدادی اتومبیلهای قدیمی و لوکس مانند تاکسیها و نمونه‌هایی جذاب از اولین ماشین آتشنشانی تبریز که مربوط به زمانی هستند که اولین آتش شانی کشور در این شهر ساخته شد، به معرض دید عموم گذاشته شده است که از بخشهای جذاب و دیدنی این بناست.

-------------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

سانتا ماریا دل فیوره یا همان‌طور که مردم محلی آن را می‌شناسند، Duomo، نقطه عطفی برجسته در افق فلورانس است. این کلیسا نه تنها به دلیل اندازه و زیبایی اش شناخته شده است، بلکه صدها سال قدمت دارد و گنبد آن یک شاهکار بزرگ معماری جلوتر از زمان خود است.

کلیسای جامع فلورانس یک ساختمان معمولی گوتیک ایتالیایی است.

این کلیسای جامع در محل کلیسای قرن هفتم سانتا رپاراتا ساخته شده است که بقایای آن را می توان در دخمه مشاهده کرد.

کلیسای جامع جدید نماد اهمیت روزافزون فلورانس بود و قرار بود به طور قابل توجهی بزرگتر از سلف خود باشد.

این کلیسا به عنوان بزرگترین کلیسای کاتولیک جهان طراحی شده است.

کلیسای جامع در پایان قرن سیزدهم توسط آرنولفو دی کامبیو آغاز شد و گنبدی که بر نمای بیرونی غالب است، در قرن پانزدهم با طرحی از فیلیپو برونلسکی اضافه شد.

یکی از مهمترین دستاوردهای معماری کل دوره رنسانس بدون شک ساخت گنبد بر فراز کلیسای جامع فلورانس بود.

برونلسکی به لطف طراحی مبتکرانه ای که متشکل از یک پوسته داخلی از آجر با الگوی شاه ماهی و یک زنجیره سنگی افقی بود، موفق شد گنبدی عظیم را بدون تکیه گاه ایجاد کند که باعث توزیع یکنواخت وزن می شد.

ساختار گنبد واقعا با ابهت است. این سنگر که تا ارتفاع 35.5 متری (116.4 فوت) بالای تنبور بالا می رود، حدود 54 متر (177 فوت) بالاتر از سطح زمین قرار دارد. فاصله بین دو لبه مخالف پایه هشت ضلعی حدود 35 متر (115 فوت) است. ارتفاع فانوس بالای آن، از جمله کره مسی، کمی بیش از 22 متر (72 فوت) است.

حقایق جالب در مورد  معماری کلیسای جامع فلورانس
حقایق جالب در مورد معماری کلیسای جامع فلورانس

 

نمای بیرونی باسیلیکا با پانل‌های مرمری پلی‌کروم در سایه‌های مختلف سبز و صورتی با حاشیه سفید روبروست و نمای استادانه‌ای به سبک گوتیک قرن نوزدهم توسط امیلیو دی فابریس دارد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های نمای بیرونی ساختمان، «پورتا دلا ماندورلا» (شمال) (دلا ماندورلا = بادام) است که به دلیل وجود هاله بزرگ اطراف مجسمه باکره که توسط نانی نیز مجسمه‌سازی شده است، این نام را به آن داده‌اند. دی بانکو در میان دیگران.

فضای داخلی کلیسای جامع کمتر رنگارنگ است و تزئینات به حداقل رسیده است. استثنا این است که نقاشی دیواری آخرین قضاوت را در فضای داخلی گنبد نشان می دهد که بین سال های 1572 و 1579 توسط جورجیو وازاری و فردریکو زوکاری نقاشی شده است.

فضای داخلی گوتیک بسیار وسیع است و تصوری خالی از آن می دهد. برهنگی نسبی کلیسا با ریاضت زندگی مذهبی مطابقت دارد، همانطور که جیرولامو ساوونارولا موعظه کرد.

اکثر پنجره های شیشه ای رنگارنگ باشکوه بین سال های 1434 و 1455 به طرح های هنرمندان مشهوری مانند دوناتلو، آندره آ دل کاستانو و پائولو اوچلو ساخته شده اند. منبت های چوبی روی کمدهای Sacristy توسط برونلسکی و هنرمندان دیگری از جمله آنتونیو دل پولائولو طراحی شده است.

برج ناقوس سانتا ماریا دل فیوره که به نام کامپانیل جوتو نیز شناخته میشود، 84.7 متر ارتفاع و حدود 15 متر عرض دارد، این گواه ترین نشانه از معماری گوتیک فلورانسی قرن چهاردهم است که با وجود حرکت عمودی، اصل استحکام را رها نمیکند. این کار توسط جوتو در سال 1334 آغاز شد، پس از مرگ او توسط آندره آ پیزانو ادامه یافت و در سال 1359 توسط فرانچسکو تالنتی، که پنجره‌های بزرگ را در سطوح بالا ایجاد کرد، به پایان رسید.

------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

  • بخشی آفیشیال
  • ۰
  • ۰

استان مازندران دارای طبیعت سرسبز، جنگل، تالاب و بیشه های متعددی است، در این پست قصد داریم زیباترین تالابهای این استان را به شما معرفی کنیم.

تالاب نیلوفر آبی

از زیباترین تالابهای مازندران تالاب نیلوفر آبی است که از برترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار میرود. این تالاب 2 کیلومتری جاده ساری و در نزدیکی روستای آبندانسر واقع شده و با 45 هکتار مساحت از 3 حوضچه طبیعی بزرگ تشکیل شده است. بازدید از حوضچه‌های مملو از گلهای صورتی رنگ نیلوفرآبی یکی از تجارب به یادماندنی در سفر به این استان است.

تالاب ارواح

تالاب ارواح در 5 کیلومتری روستای چلندر در شهر نوشهر قرار دارد. دلیل نامگذاری این تاب به این دلیل است که تکه‌های بریده و خشک شده درختان، منظره ترسناکی را پدید آورده است.

تالاب میانکاله

بی شک از حیرت انگیزترین مناطق طبیعی ایران، تالاب میانکاله است. این تالاب با مساحت صد هزار هکتار و حیات وحش بی نظیر، زیستگاه بسیاری از پرندگان با ارزش بومی همچون فلامینگو، قرقاول، زنگوله بال، دراج و غیره است. زمین تالاب شامل بخشهای مختلفی ازجمله شنزارهای ساحلی، مرداب جنگلی، باتلاق، آبگیر و جنگل انارستان است.. همچنین در اطراف این تالاب جانوران بسیاری مانند اسب، گرگ، خرگوش، روباه، گراز وحشی و گربه وحشی زندگی میکنند.

زیباترین تالابهای مازندران
زیباترین تالابهای مازندران

 

تالاب سحرآمیز فراخین

تالاب فراخین در دل جنگلهای هیرکانی و در نزدیکی روستای ویسر، شهرستان نوشهر واقع شده که توسط درختان سر به فلک کشیده احاطه شده است. تالاب فراخین دارای طبیعت بکر و دست نخورده ای است و به همین خاطر بین طبیعت گردان بسیار محبوب است. این تالاب در هر فصلی دارای جاذبه های دیدنی و منحصر به فردی است و شما در هر سفر، چشم اندازهای متفاوتی را مشاهده می کنید. مثلا در فصل های بهار و تابستان شاهد تصویر درختان سبز رنگ جنگل روی آب دریاچه و در فصل پاییز با پوشیده شدن سطح دریاچه فراخین از برگهای نارنجی و زرد رنگ درختان مواجه می شوید.

تالاب لنگور

تالاب لنگور با مساحت 700 هکتار، بزرگترین آب بندان استان مازندران است. این تالاب یک آب‌ بندان است که جهت منبع ذخیره آب برای مصارف کشاورزی استفاده می شود. تالاب لنگور در فاصله 10 کیلومتری از شهرستان بابل و در روستای لنگور قرار دارد. در قسمت های مختلف این تالاب می توان انبوهی از گیاهان زیبا همچون بارهنگ آبی، آزولا، عدسک آبی، علف حصیر، زنبق مردابی، لویی، نیلوفر آبی، لاله مردابی، علف هفت بند و شال تسبیح را مشاهده کرد. همچنین تالاب لنگور زیستگاه حیوانات و جانوران بسیاری از جمله قورباغه، سوسک آبی، لاک پشت، مار آبی، انواع حلزون بوده و پرندگان نادری همچون طاووسک، قو، درنا، غاز، اردک، قو، سیاه کاکل، خوتکا، چنگر و غیره می باشد. لنگور یک شکارگاه محبوب برای شکارچیان قانونی نیز محسوب می شود.

تالاب سحرآمیز تسخیر شده

از دیگر تالاب های زیبای استان مازندران می توان تالاب تسخیر شده را نام برد که یکی از مهم ترین تالاب های استان بلکه کل کشور است. این تالاب دیدنی در شهر نوشهر قرار دارد که از تالاب های ترسناک ایران محسوب می شود. پیشنهاد می کنیم اگر دل و جرات ندارید، به این تالاب نزدیک نشوید!

----------------------------------------------------

تیم تولید محتوا بخشی آفیشیال

https://bakhshiofficial.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • بخشی آفیشیال